۰

کاهش شدید تولید نفت و گاز هند

تولید نفت و گاز راجستان هند که محل بزرگترین ذخایر نفت و گاز این کشور است، طی دو سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته که عمدتا به دلیل شیوع کووید ۱۹ و تاثیر آن بر تقاضا برای نفت و قیمتها بوده است.
نفت و گاز هند | میز نفت
نفت و گاز هند | میز نفت
به گزارش میز نفت ، علاوه بر تولید پایینتر نفت و گاز، راجستان که در شمال غربی هند قرار دارد با کاهش درآمد تولید هیدروکربن در سال ۲۰۲۰ روبرو شد.

منطقه اطراف بارمر پس از نفت و زغال سنگی که در سال ۲۰۰۴ در آنجا کشف شد، بزرگترین منبع نفت و گاز طبیعی برای هند بوده است.

یک مقام هندی به نشریه هندستان تایمز گفت: با وجود رکود ناشی از کووید ۱۹، شرکتهای هندی سرمایه گذاری در تولید جدید در منطقه بارمر را رها نکرده اند. به عنوان مثال شرکت دولتی اویل ایندیا در اکتشاف گاز طبیعی و نفت سرمایه گذاری خواهد کرد و بمحض شروع تولید، این ایالت درآمدی با نرخ ۱۲.۵ درصد از نفت و ۱۰ درصد از تولید گاز طبیعی خواهد داشت.

تقاضای هند برای سوخت که پس از آغاز موج کرونا در بهار آسیب دیده بود، رو به بهبود است و تا اواسط اوت با وجود تصویر تیره ای که از تقاضا در سایر نقاط آسیا وجود دارد، ادامه داشت.

احیای مصرف سوخت هند یک نقطه روشن امیدوارکننده در نیمه اول اوت بوده است در حالی که چین، ژاپن و منطقه جنوب شرقی آسیا برای مهار شیوع جدید کووید ۱۹ تلاش می کنند و به وضع قرنطینه و تدابیر اضطراری متوسل شده اند که تقاضا برای فرآورده های نفتی را متاثر خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فروش بنزین هند در دو هفته نخست اوت ۳.۷ درصد در مقایسه با مدت پیش از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ رشد کرد. فروش دیزل که پرمصرف ترین سوخت در هند است، هشت درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافت اما همچنان بالاتر از ژوییه سال ۲۰۲۱ بود که میزان مصرف ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده بود.



منبع : ایسنا 
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 30717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *