۰

واکنش حزب الله به خرید بنزین ایران

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد، در صورتی که شرکت‌ها و بانک لبنان برای تأمین سوخت مورد نیاز مردم گامی برندارند این حزب به وارد کردن فرآورده‌های نفتی ادامه می‌دهد.
نعیم قاسم | میز نفت
نعیم قاسم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با المنار گفت: در صورتی که شرکت‌ها و بانک لبنان برای تأمین سوخت مورد نیاز مردم گامی برندارند این حزب به وارد کردن فرآورده‌های نفتی ادامه می‌دهد. حزب الله آماده است تا مازوت را از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد کند اما برخی در کشور از آمریکا و تحریماتش می‌ترسند.

وی گفت: مازوت ایرانی که وارد لبنان شده ملی است. مقداری که تجار لبنانی خواهان آن شدند به ۲۵ میلیون لیتر رسیده است. می‌خواهم از هر کسی که درباره حاکمیت صحبت می‌کند درباره چگونگی حمایت آمریکا از برخی طرف‌ها و انجمن‌ها بپرسم. اعتبار حزب الله در سطح تمام کشور و هم پیمانان از تمام طرف‌ها و گروه‌ها بسیار مهم است. مشکل کسی که با حزب‌الله مخالف است این است که این حزب الگویی را در مقاومت ارائه کرده و در فعالیت اجتماعی و سیاسی موفق بوده است.

نعیم قاسم گفت: مشکلات اساسی عدم وجود طرح‌های اقتصادی و فساد و تحریم‌های آمریکا است که کشورمان را به اینجا رسانده است.

نعیم قاسم گفت: مازوت ایرانی که از طریق سوریه به واسطه حزب‌الله وارد لبنان شد مهم ترین محاصره لبنان در طول تاریخ را شکست. این اقدام باعث شد آمریکا با انتقال گاز مصر به لبنان از طریق سوریه موافقت کند. دلیل تنشی که آمریکایی‌ها دچار آن شدند و شتابشان برای ایجاد راهکار، مازوت ایرانی است.

وی تأکید کرد: مذاکرات هسته‌ای به دلیل دستورات آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران است و درباره موضوعات دیگری نیست. هیچ مذاکراتی درباره مازوت یا موضوع  دیگری نبوده است. ایران به لبنان کمک می‌کند و ما به خاطر لبنان و مردمش کار می‌کنیم.

نعیم قاسم گفت: دولت لبنان مسئول پیگیری هرگونه مسئله‌ای درباره ترسیم مرزهاست. ما منتظر موضع دولت لبنان درباره موضوع مرزهای دریایی و زمینی هستیم و وقتی زمان ایفای نقش ما برسد ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از همان روز اول گفتیم که دولت باید تشکیل شود تا مشکلات کشور را حل کند. دولت می‌تواند موضوع اصلاح حقوق، بحران سوخت و افزایش قیمت دلار را حل کند. مذاکرات با صندوق بین المللی پول مشکلی ندارد اما ما یک نسخه آماده را نمی‌پذیریم. دولت باید نقشه راه نجاتی را تهیه کند که یکی از اهداف آن کاهش بار روی دوش مردم باشد.

نعیم قاسم درباره انتخابات پارلمانی گفت: ما می‌خواهیم انتخابات پارلمانی در موعد خود برگزار شود و اکنون با تشکیل دولت فرصت برگزاری انتخابات بیشتر است. از حدود هشت ماه پیش تیم ما برای توزیع مراکز انتخاباتی و ایجاد مکانیزم‌هایی برای اداره انتخابات تلاش می‌کند. تمام مقدمات ما درباره انتخابات آماده است.

منبع : ایسنا 
يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۳۴
کد مطلب: 31034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *