بازدید هوایی وزیر نفت

9 مهر 1400 ساعت 13:43

میز نفت - وزیر نفت در پنجمین سفر کاری و استانی خود از سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی در میدان‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد، تخصیص ۱۱۴ میلیارد تومان به پروژهای مسئولیت اجتماعی این استان و بهره‌برداری پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.


به گزارش میز نفت،نا، جواد اوجی، صبح امروز (جمعه، نهم مهرماه) همراه با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت وارد استان کهگیلویه و بویر احمد شد؛ این پنجمین سفر استانی و کاری وزیر نفت است که از نخستین هفته‌ای که به کرسی وزارت نفت تکیه زده، آغاز شده است.

اوجی در این سفرها از نزدیک در جریان تازه‌ترین تحولات، مشکلات و مسائل مردم شهرهای مختلف و کارکنان صنعت نفت قرار می‌گیرد و روند پروژه‌ها را بررسی می‌کند. این هفته هم کهگیلویه و بویراحمد میزبان او و دیگر اعضای دولت سیزدهم شد تا این سفر بتواند گامی بلند برای شتاب‌بخشی بر اجرای پروژه‌ها و حل مشکلات این منطقه باشد.

سد چمشیر نخستین مقصد اوجی بود؛ او پس از بازدید از این مجموعه در سخنانی گفت: مراحل ساخت این سد پیشرفتی مطلوب داشته است و مرحله نهایی آن با حدود ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان امسال تأمین اعتبار می‌شود و به ما قول دادند اوایل سال ۱۴۰۱ آبگیری سد انجام شود.

بازدید هوایی از طرح‌های پتروشیمی گچساران و ان‌جی‌ال همچنین بازدید از پتروشیمی گچساران برنامه‌های بعدی وزیر نفت بود.

او با ارزیابی مثبت از روند تکمیل مجتمع پتروشیمی گچساران، اظهار کرد: ساخت این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت داشته و یکی از امتیازهای آن این است که ۷۸ درصد کالاها ساخت داخل است، خوراک این مجتمع نیز از خط اتان که از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس می‌آید تأمین می‌شود.

حضور در شهرک صنعتی سربیشه گچساران و کسب اطلاع از فعالیت‌های چند شرکت سازنده کالاهای راهبردی، حضور در گلزار شهدای این شهرستان و سرانجام شرکت در نشست شورای اداری گچساران که با حضور امام جمعه، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گچساران و کارکنان صنعت نفت برگزار شد ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نفت بود.


برای دانلود اینجا کلیک کنید.


کد مطلب: 31096

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31096/بازدید-هوایی-وزیر-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir