۴
۱۸
روزهای تلخ در راه است؟

گزینه جدی مدیریت نفت و گاز پارس

میز نفت - در حالی که چهره‌های انقلابی بسیاری در شرکت نفت و گاز پارس می‌توانند مدیریت این شرکت را برعهده بگیرند، اما یک جریان خاص درصدد است تا فردی نه چندان خوشنام را در POGC به کار بگیرد.
شرکت نفت و گاز پارس | میز نفت
شرکت نفت و گاز پارس | میز نفت
به گزارش میز نفت، شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی و ویژه شرکت ملی نفت، همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و بر همین اساس، بیشترین دقت در انتصاب مدیران آن صورت می‌گیرد هرچند که طی چند سال گذشته، افراد سیاسی بر این شرکت حاکم شده‌اند.

محسن خجسته مهر مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت، حالا قصد دارد محمد مشکین فام را برکنار کرده و مهدی فکور را به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب کند.

یکی از اتفاقات جالب درباره فکور، این است که او دست پرورده علیرضا ضیغمی در نفت مرکزی بود که مدیریت تولید این شرکت را برعخده گرفت. نکته دیگر این است که او برخلاف رسم رایج که مدیران شرکت ملی نفت توسط مدیرعامل منصوب می‌شدند، با حکم مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت به مدیرعاملی شرکت نفت مناطق مرکزی منصوب شد که در نوع خود عجیب بود.

مهدی فکور؛ جدی ترین گزینه نفت و گاز پارس - میز نفت

عملکرد او در در نفت مناطق مرکزی، از سوی کارکنان این شرکت بشدت نقد شد و همین موضوع کافی بود، تا او در این شرکت به یک چهره غیرقابل تحمل تبدیل شود؛ مدیری با یقیه بسته، انگشتر و تسبیح به دست!

او سال 92 از سمت خود برکنار شد تا جای خود را به سلبعلی کریمی دهد؛ البته رکن الدین جوادی، مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت برای فکور حکم مشاور صادر کرد تا خیلی به عقب پرتاب نشود. 

وقتی ضیغمی مسئولیت توسعه لایه نفتی را برعهده گرفت، فکور هم نزد او رفت و حکم مشاوره از او گرفت.

مهدی فکور؛ جدی ترین گزینه نفت و گاز پارس - میز نفت

پس از تکمیل جابجایی‌های سازمانی و ساختاری، وی خود را به محسن پاک نژاد نزدیک کرد و حتی در دورانی که چاه 147 رگ سفید آتش گرفت، در مصاحبه‌ای عجیب به دفاع از وزارت نفت و تیم مهار آتشی پرداخت که فرمانده آن کسی نبود جز محسن پاک نژاد. 

مهدی فکور؛ جدی ترین گزینه نفت و گاز پارس - میز نفت

وی در آن مصاحبه، در تمجید مدیریت پاک نژاد و یارانش گفته بود باید باز چنین مدیرتی قدردانی کرد! 

پس از این ماجرا و رفت و برگشت بسیار، محمد مشکین فام در حکمی عجیب که در نوع خود شائبه برانگیز بود، مجری طرح‌های گلشن و فردوسی شد؛ مشکین فام به درستی حدس زده بود می‌تواند با این حکم، آینده کاری خود را حفظ کند و فکور هم این سمت را پذیرفت تا «عالم برادری» شکل بگیرد.

مشکین فامی که بارها به مدیریت گذشته حمله کرده و فعالیت‌های دولت نهم و دهم را یک آشوب صنعتی می‌خواند به یکباره تصمیم گرفت روی فکور حساب باز کند.

حالا که فکور، تبدیل به اصلی‌ترین گزینه مدیریت شرکت نفت و گاز پارس شده، خوشحال‌ترین افراد کسانی نیستند جز محسن پاک نژاد، محمد مشکین فام و البته رسول فلاح نژاد.

 
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۴
کد مطلب: 31099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسن
United States
از وزير محترم و مدير عامل نفت انتظار ميرود با دقت بيشتري انتخاب كنند، اگر قرار هست فقط يه اسم عوض شود و روند قبلي بدون پاسخگويي جلو برود فايده اي ندارد، اين شركت نيروهاي كارآمد و توانمند زياد دارد كه متاسفانه در اثر مديريت اشتباه افراد نالايق به حاشيه رانده شده اند، چرا يه عده هميشه بايد در راس كار باشند و يه عده اتفاقا لايق و كاربلد در انزوا ؟؟!!!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای خجسته مهر خودش بر چه اساسی معاون وزیر شدند؟؟؟ هم دفعه اول و هم این بار؟ یه ضرب المثل قدیمی میگه : تا "شایسته" سالار نباشه "شایسته سالاری" حرف مفته.
دمتون گرم كه خوب همشون مي شناسين کاری كه محمد مشكين فام و علي آبادي تو دوره خودشون به بيت المال و منابع انساني كردن قابل توصيف و بازسازي نيست .
مجید
United States
خدا به داد این مملکت برسه با این افراد متظاهر و به اصطلاح متعهد
محسن
Iran, Islamic Republic of
مدیران شرکت های نفت وگازپارس و مهندسی و توسعه نفت بخاطر حجم مالی عظیم و طرحهای میلیارد دلاری ،همیشه جایگاه مدیران نزدیک به وزیر ویا مدیران با لابی فراوان بوده و کمتر شاهد حضور مدیری شایسته در این شرکتها بوده ایم
سیدعباس ضيائي
Iran, Islamic Republic of
سلام، "مدیری با یقیه بسته، انگشتر و تسبیح به دست!" بنظرم اين عبارت لازم نبود و ارزش مطلب شما را در حد يك دعواي شخصي و احساسي پائين ميآورد. روش اصولي اينست كه عملكرد وي را نقد كنيد و نه ظاهر. اينطوري حرفه اي تر و موثر تر است
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای ... در رابطه با توربین های ۴۰۰ SGT زیمنس کلی پرونده در وزارت اطلاعات و اداره کل بازرسی وزارت نفت و دیوان محاسبات دارد
و با نداشتن مدیریت و درایت و به صرف گرفتن پست هر چه که گعفتند انجام داد و میلیون ها دلار و یورو را هدر داده که هنوز پرونده های آن باز است
محمد.ن
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورتون از چهره های "انقلابی" نفت و گاز پارس ، آقای .... هست، عارضم خدمتتون که اشتباه بعرض شما رسیده است.
درمورد آقای فکور اظهارنظر نمیکنم چون نمیشناسم. و عملکرد و خروجی ایشان را ندیده ام. اما درخصوص "..." شناخت کامل ازش دارم ... تعداد دندونهاش! سوابقش ... پرونده اش .. با چه افرادی حشرونشر داشته ... و اتفاقاتی که البته باید پاسخش را هم بدهد !
ولی قبول دارم که چهره های پاک و خدوم در نفت و گازپارس هستند. باید شناسایی دقیق شوند. هرفردی که در زمان زنگنه کنار گذاشته شده، الزاما" آدم پاکدست و "انقلابی" نیست !!! خیلی انتصابات در این شرکت سیاسی مهم هست
Iran, Islamic Republic of
سلام
با يقه بسته و انگشتر و تسبيح كه قطعا ايشان هم جوان انقلابي هستند.
Iran, Islamic Republic of
علامت های ....که دارا می باشد
سعید پرداختی..
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به ندرت پیش میاد مدیری انقلابی در جای درستی قرار بگیرد به نظر بنده از ظاهر ایشان و درایتی که تا کنون داشتن میشه متوجه شد که فردی بسیار توانمند و ارزشی هستند امیدوارم که موفق باشند و اکتشاف دوباره به دوران اوج خود بازگردد
محسنی
Poland
خجسته‌مهر از ضعیف‌ترین افرادی بود که در مناطق نفتخیز کار کرده بود. مطمین باشید انتخاب‌های او هم به همان اندازه ضعیف خواهند بود. کاندیداهای مناطق نفتخیز جنوب، نفت و گاز پارس و نفت مرکزی، همگی از همشهریان ایشان(دزفول) و یکی از یکی ضعیفتر هستند. امیدوارم کار را به جایی نرسانند که روزی صدبار بر زنگنه رحمت بفرستیم
تورج
United States
سلام.
اینجا چه خبره الان این چرندیات تو این وضعیت افتضاح و غیر شفاف فروش و تبادل و سوآپ نفت و گاز چه معنی ای دارد لطفا مدیران قبلی بیلان خود را هر چه سریعتر به وزارت نفت اعلام کنند تا تیم ایشان بتواند باتوجه به نقاط ضعف و قدرت و ارزیابی عملکرد و کنش و واکنش‌های بازار آنلاین نفت وگاز و پتروشیمی منطقه ای و جهانی، در چینش سر تیم‌های هماهنگ و علمی تر نهایت کارایی را برای مجموعه بوجود آورند این خزعبلات سیاسی و مدیریتهای رقابتی خاله خاله بازی رو هم لطفا رسانه ای نکنید آدم خجالت میکشه تو دنیاااااا والااااا...عجب .!!! یاحق
...
Iran, Islamic Republic of
ايشان بر خلاف موارد ذكر شده از مديران متعهد و متدين بوده و عملكرد وي در دوره مديريت عامل شركت نفت مناطق مركزي حاكي از تاييد صد در صدي توانايي ايشان در حكم مدير عاملي نفت و گاز پارس خواهد بود. ضمناً چون ايشان مورد كم لطفي قرارگرفته و مدت ها بلا سمت بودند، جهت جلوگيري از احراز تخلف جناب مشكين فام مجبور به دادن سمت به ايشان شدند. لذا موارد ذكر شده كذب محض است.
يا حق
حسن
Iran, Islamic Republic of
مهندس اوجی خود وتیمش با اخلاق و عالی هستند
Iran, Islamic Republic of
میرفت POGC دیگه الان ما تو اکتشاف با این چیکار کنیم
Iran, Islamic Republic of
خجسته مهر مدیر بسبار ضعیفی است که فقط با ارتباطات مخبر و میر کاظمی مدیر شده و اصلا جایگاه مدیریتیش شرکت ملی نفت نیست.
من در شرکت حفاری تدبیر نبودم ولی پرسنل این شرکت کفتند که چه مدیریت افتضاحی داشت و افرادی مثل غلامرضا مردان دزفولی را بعنوان مشاور و تقریبا همه کاره شرکت آورده بود٫
Iran, Islamic Republic of
وای به این انتصابات ضغیف خجسته مهر
افراد کوچک ، افراد کوچک را انتخاب میکنند