روزهای تلخ در راه است؟

گزینه جدی مدیریت نفت و گاز پارس

10 مهر 1400 ساعت 3:04

میز نفت - در حالی که چهره‌های انقلابی بسیاری در شرکت نفت و گاز پارس می‌توانند مدیریت این شرکت را برعهده بگیرند، اما یک جریان خاص درصدد است تا فردی نه چندان خوشنام را در POGC به کار بگیرد.


به گزارش میز نفت، شرکت نفت و گاز پارس به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی و ویژه شرکت ملی نفت، همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و بر همین اساس، بیشترین دقت در انتصاب مدیران آن صورت می‌گیرد هرچند که طی چند سال گذشته، افراد سیاسی بر این شرکت حاکم شده‌اند.

محسن خجسته مهر مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت، حالا قصد دارد محمد مشکین فام را برکنار کرده و مهدی فکور را به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب کند.

یکی از اتفاقات جالب درباره فکور، این است که او دست پرورده علیرضا ضیغمی در نفت مرکزی بود که مدیریت تولید این شرکت را برعخده گرفت. نکته دیگر این است که او برخلاف رسم رایج که مدیران شرکت ملی نفت توسط مدیرعامل منصوب می‌شدند، با حکم مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت به مدیرعاملی شرکت نفت مناطق مرکزی منصوب شد که در نوع خود عجیب بود.

مهدی فکور؛ جدی ترین گزینه نفت و گاز پارس - میز نفت

عملکرد او در در نفت مناطق مرکزی، از سوی کارکنان این شرکت بشدت نقد شد و همین موضوع کافی بود، تا او در این شرکت به یک چهره غیرقابل تحمل تبدیل شود؛ مدیری با یقیه بسته، انگشتر و تسبیح به دست!

او سال 92 از سمت خود برکنار شد تا جای خود را به سلبعلی کریمی دهد؛ البته رکن الدین جوادی، مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت برای فکور حکم مشاور صادر کرد تا خیلی به عقب پرتاب نشود. 

وقتی ضیغمی مسئولیت توسعه لایه نفتی را برعهده گرفت، فکور هم نزد او رفت و حکم مشاوره از او گرفت.

مهدی فکور؛ جدی ترین گزینه نفت و گاز پارس - میز نفت

پس از تکمیل جابجایی‌های سازمانی و ساختاری، وی خود را به محسن پاک نژاد نزدیک کرد و حتی در دورانی که چاه 147 رگ سفید آتش گرفت، در مصاحبه‌ای عجیب به دفاع از وزارت نفت و تیم مهار آتشی پرداخت که فرمانده آن کسی نبود جز محسن پاک نژاد. 

مهدی فکور؛ جدی ترین گزینه نفت و گاز پارس - میز نفت

وی در آن مصاحبه، در تمجید مدیریت پاک نژاد و یارانش گفته بود باید باز چنین مدیرتی قدردانی کرد! 

پس از این ماجرا و رفت و برگشت بسیار، محمد مشکین فام در حکمی عجیب که در نوع خود شائبه برانگیز بود، مجری طرح‌های گلشن و فردوسی شد؛ مشکین فام به درستی حدس زده بود می‌تواند با این حکم، آینده کاری خود را حفظ کند و فکور هم این سمت را پذیرفت تا «عالم برادری» شکل بگیرد.

مشکین فامی که بارها به مدیریت گذشته حمله کرده و فعالیت‌های دولت نهم و دهم را یک آشوب صنعتی می‌خواند به یکباره تصمیم گرفت روی فکور حساب باز کند.

حالا که فکور، تبدیل به اصلی‌ترین گزینه مدیریت شرکت نفت و گاز پارس شده، خوشحال‌ترین افراد کسانی نیستند جز محسن پاک نژاد، محمد مشکین فام و البته رسول فلاح نژاد.

 


کد مطلب: 31099

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31099/گزینه-جدی-مدیریت-نفت-گاز-پارس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir