۰
نگاهی به عوامل کمبود سوخت در انگلستان

برگزیت، متهم نخست بحران بنزین

میز نفت - بحران بنزین در شرایطی انگلستان را با بحران مواجه کرده است که مهمترین عامل در بروز چنین شرایطی، کمبود رانندگان نفتکش های جاده پیما در این کشور است.
بحران بنزین در انگلستان | میز نفت
بحران بنزین در انگلستان | میز نفت
به گزارش میز نفت، از دو ماه پیش بود که انگلستان با بحران بنزین مواجه شده است؛ تعطیلی جایگاه‌های عرضه بنزین و دیزل در این کشور، صحنه‌های عجیبی را رقم زده است که در طول تاریخ این کشور، کم سابقه بوده است.

کار به جایی رسیده است که قرار است ارتش این کشور برای کمک به سوخت رسانی وارد عمل شود.

واقعیت این است که ‫برگزیت ضربه سنگینی را به اقتصاد ‫انگلیس وارد کرده است. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده که اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی با ۹.۹ درصد کاهش بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است.

این در حالیست که از ابتدای امسال که مناسبات سابق انگلیس و اتحادیه ‫اروپا به واسطه برگزیت خاتمه یافت، مشکل جابه‌جایی کالا به ویژه مواد غذایی در انگلیس نمایان شد.  قوانین دست‌وپاگیر گمرکی اعتراض صاحبان مشاغل و شرکت‌های باربری را در پی داشت و معترضان در چندین نوبت مقابل دفتر نخست وزیری دست به تظاهرات زدند
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 31110
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *