۰
درباره وزیر افسانه ای نفت عربستان

علی النعیمی چه شد؟

میزنفت - علی النعیمی وزیر اسبق نفت عربستان این روزها دچار بیماری شدیدی شده است. وزیری که معتقد است روسیه نقش موثری در برکناری اش داشته است.
علی النعیمی وزیر اسبق نفت عربستان | میز نفت
علی النعیمی وزیر اسبق نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت، علی النعیمی وزیر اسبق نفت سعودی ها، یکی از تاثیرگذارترین چهره های اقتصادی در جهان بود؛ مردی بداخلاق اما باهوش و قاطع که روزگاری اقتصاد جهان منتظر موضع گیری های او بود.

وزیر اسبق، در سال 1995 ردای وزارت بر تن کرد و تا 7 می سال 2017، در سمت وزارت نفت عربستان باقی ماند. او طی 22 سال فعالیت نفتی خود، همواره مورد اعتماد خاندان سعودی قرار داشت ولی همه چیز طبق میل او پیش نرفت.

او یکی از روس‌‌ستیزترین مردان نفتی جهان بود و هیچگاه نتوانست با سیاست های نفتی مسکو به تفاهم برسد؛ از نظر علی النعیمی، روسیه هیچگاه قابل اعتماد نبود و به همین دلیل، اجازه نداد مردان یخی به اوپک وارد شوند.

در سال 2016 که قیمت نفت بشدت کاهش یافت، روسیه دستِ همکاری به سوی اوپک دراز کرد؛ روسها می‌خواستند با تدوین یک همکاری استراتژیک با اوپک، تولید جهانی نفت را کاهش دهند تا قیمتها بهبود یابد. همکاری که به اوپک پلاس معروف شد.

علی النعیمی، علاقه ای به این همگرایی نداشت، درست برخلاف محمد بن سلمان، ولیعد پادشاه سعودی که با تغییر ریل نفتی کشورش قصد داشت به مشکلات اقتصادی حکومت پدر پایان دهد. 

برای دنلود فیلم، اینجا کلیک کنید.
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 31130
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *