جریمه احتمالی برای یک رشوه

12 مهر 1400 ساعت 5:30

میز نفت - شرکت پروفک Petrofac انگلیس اعلام کرد که با جریمه احتمالی ۲۴۰ میلیون دلاری از سوی دادگاه لندن به علت پرونده رشوه در خاورمیانه مواجه شده است.


به گزارش میز نفت، گروه خدمات نفتی پتروفک Petrofac انگلیس اعلام کرد که به دنبال گزینه‌های تأمین مالی مجدد از جمله بدهی و سهام تازه است چرا که با جریمه احتمالی 240 میلیون دلاری از سوی دادگاه لندن به علت رشوه مواجه شده است.

پس از تحقیقات 4ساله اداره مبارزه با کلاهبرداری‌های بزرگ در انگلیس SFO درباره اتهامات شرکت پتروفاک مبنی بر رشوه در عراق، عربستان سعودی و امارات متحده عربی بین سال‌های 2012 تا 2015، این شرکت تصمیم گرفت 7 اتهام خود را در این پرونده بپذیرد.

پتروفاک در بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه منتشر شد، نوشت: پیشنهاد مشترک این شرکت و اداره مبارزه با کلاهبرداری‌های بزرگ به دادگاه جزئیات جریمه احتمالی 240 میلیون دلاری قبل از اعمال هرگونه تعدیل در سطح جریمه را مشخص می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شرکت با توجه به رویکردهای جایگزین مجازات و توانایی پرداخت خود، از دادگاه تقاضای کاهش قابل ملاحظه‌ای در این جریمه کرده است.

یکی از وکلای شرکت پتروفاک در این باره اعلام کرده است که جریمه بین 90 تا 100 میلیون دلار متناسب‌تر خواهد بود.

سخنگوی این دادگاه روز جمعه اعلام کرد که صدور حکم برای این پرونده به روز دوشنبه موکول شد.

پتروفاک گفت که در حال بررسی گزینه‌های ایجاد یک ساختار سرمایه پایدار، از جمله تسهیلات اعتباری جدید از سوی بانک‌های وام دهنده و دسترسی به بازارهای سرمایه است.

در حالی که تحقیقات در مورد قراردادهای گذشته این شرکت به پایان رسیده است، پتروفاک برای تأمین قراردادهای مهم در خاورمیانه تلاش کرده است و شاهد کاهش سهام خود بوده است.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 31141

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31141/جریمه-احتمالی-یک-رشوه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir