۰

یک لکه نفتی بزرگ در آمریکا

میز نفت - شبکه تلویزیونی سی ان ان از وجود یک لکه نفتی بزرگ در نزدیک سواحل جنوبی ایالت کالیفرنیای آمریکا خبر داد.
لکه نفتی | میز نفت
لکه نفتی | میز نفت
به گزارش میز نفت،  این لکه نفتی بر اثر نشت حدود ۴۸۰ هزار لیتر نفت خام ایجاد شده است. طول این لکه نفتی اندکی بیش از ۱۰ کیلومتر اعلام شده است. فاصله این لکه نفتی با ساحل کالیفرنیا حدود پنج کیلومتر است.

احتمال دارد که این لکه نفتی به یک فاجعه زیست محیطی در آمریکا تبدیل شود. فاصله این لکه نفتی با ساحل هانتینگتون در کالیفرنیا نیز حدود پنج کیلومتر اعلام شده است.

این میزان نفت خام ظاهرا از یک سایت فراساحلی تولید نفت به دریا نشت کرده است. تاثیر این لکه نفتی بر حیات جانداران دریایی کاملا مشهود است. در سواحل کالیفرنیا لکه‌های نفتی به همراه لاشه ماهیان و پرندگان مشهود است.

ناتاشا چان خبرنگار سی ان ان در ساحل هانتینگتون کالیفرنیا در گزارشی گفت: پرسش‌های زیادی مطرح است که هنوز پاسخ آن‌ها مشخص نشده است. ما هنوز نمی‌دانیم که نشت نفت چگونه شروع شد؟ یکی از مقامات گفت طرفی که مسئول بروز این نشت بوده است در حال رفع مشکلات نفتی و جلوگیری از ادامه نشت است. هر چند که خیلی چیز‌ها کاملا روشن نیست، اما می‌دانیم که وسعت این لکه نفتی ۳۳ کیلومتر مربع اعلام شده است.

خبرنگار سی ان ان از مردم کالیفرنیا خواست که هرگز وارد آب نشوند، چون به نفت آلوده است. مردمی که به ساحل می‌روند چند روزی است که بوی نفت را حس می‌کنند.

یکی از ساکنان محلی در ساحل نیوپورت گفت: "لکه نفتی دارد در ساحل انباشته می‌شود. من تمام عمرم را در اورنج کانتی زندگی کردم، ولی هرگز چنین چیزی را ندیده بودم".

یکی دیگر از ساکنان محلی گفت: "بوی (نفت) خیلی شدید است. حتی در پارکینگ خانه هم بوی بد را حس می‌کنیم. کاملا مشخص است که لکه نفتی وجود دارد".

فرد دیگری گفت: افرادی که در نزدیک ساحل زندگی می‌کنند از روز جمعه می‌گفتند که چرا بوی نفت می‌آید.

خبرنگار سی ان ان گفت: قرار بود در این منطقه نمایش هوایی اجرا شود و انتظار می‌رفت در طی یک هفته برگزاری نمایش هوایی، یک میلیون نفر به این منطقه سفر کنند، اما این نمایش هوایی لغو شد.

کارشناس هواشناسی سی ان ان درباره احتمال گسترش این لکه نفتی گفت: احتمال گسترش لکه نفتی زیاد است. ساعت ۹ صبح به وقت محلی گارد ساحلی آمریکا در منطقه فراساحل در جریان لکه نفتی قرار گرفت. احتمال دارد که جریان آب دریا لکه نفتی را حرکت دهد و به مناطق دیگر انتقال دهد. در منطقه فراساحل چندین سکوی نفتی قرار دارد.

نفت خامی که نشت کرده است از نوع نفتی است که فراوری‌هایی روی آن صورت گرفته و مثل لکه نفتی شرکت بریتیش پترولیوم نفت خام تازه استخراج شده نیست، بلکه مراحل تولید را پشت سر گذاشته است. بنابر این لکه نفتی فعلی نسبت به لکه نفتی بریتیش پترولیوم اندکی سبک‌تر و کم چگال‌تر است و احتمال گسترش آن بیشتر است. سکو‌های نفتی این منطقه نفت تولیدی را از طریق خطوط نفت به ساحل انتقال می‌دهند. طبق گزارش‌ها یکی از خطوط انتقال نفت در دریا نشت کرده است، اما مکان نشت مشخص نیست.
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 31143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *