تونس و فرانسه قرارداد نفتی امضا کردند

12 مهر 1400 ساعت 13:30

رسانه‌های تونسی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور طی یک هفته چهار قرارداد محرمانه با شرکت‌های نفت و گاز فرانسه امضا کرد.


به گزارش میز نفت ، تونس چهار قراداد نفتی و گازی با فرانسه منعقد کرده است. طبق گزارش رسانه‌های محلی، این قرادادها به صورت «محرمانه» امضا شده اند.

الصافی سعید، روزنامه نگار و قانونگذار تونسی به رسانه‌های محلی گفت: قیس سعید در جریان اختلافات تونس و آمریکا که پیرامون ثروت و منافع تونس است، از موضع فرانسه حمایت می‌کند.

این قانونگذار، فرانسه را متهم کرد که پشت پرده بحران‌های تونس و حامی چندین کودتا در آفریقا است.

وی با تکرار هشدار درباره کودتای قریب الوقوع علیه سعید در آینده تاکید کرد: «رئیس جمهور قانون اساسی را دستخوش تغییر داد و به بخشی از نیروهای ضد انقلاب تبدیل شده است.»

وی در پایان اشاره کرد اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد قیس سعید یک میلیون هکتار زمین کشاورزی به شرکت‌های سرمایه گذاری خلیج فارس اعطا کرده است و این کشورها بر تونس فشار می‌آورند تا روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کند.

پیش از این طی ماه گذشته قیس سعید در اقداماتی شبه کودتایی نخست‌وزیر تونس را برکنار و پارلمان این کشور را منحل کرد، بعد از این اقدامات مردم علیه خودکامگی‌های او اعتراضات خیابانی به راه انداخته و مخالفت خود را با تصمیمات او اعلام کردند. سرانجام سعید بعد از چندین هفته تاخیر نخست‌وزیر این کشور را مشخص کرد.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


 


کد مطلب: 31153

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31153/تونس-فرانسه-قرارداد-نفتی-امضا-کردند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir