۰

فرار به جلوی دولت بریتانیا

درحالی که سایر همسایگان اروپایی انگلیس تجربه صف‌های طولانی در جایگاه‌های بنزین را ندارند، دولت انگلیس بارها ارتباط بحران سوخت با برگزیت را رد کرده است و کمبود رانندگان کامیون را یک مشکل جهانی اعلام می‌کند.
برگزیت | میز نفت
برگزیت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از اینکه دولت انگلیس دستور دارد تا ارتش این کشور برای تحویل سوخت کمک کند تا کمبود شدید کامیون‌داران جبران شود، نظامیان خسته انگلیسی امروز به انبار ذخیره سازی شرکت بریتیش پترولیوم وارد شدند.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی با تیتر «بحران، کدام بحران؟ ارتش انگلیس برای حل بحران سوخت اعزام شد.»نوشت زنجیره تامین همه چیز از گوشت خوک، بنزین و طیور گرفته تا دارو و شیر، به علت کمبود کارگر در پی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و بحران کرونا، تحت فشار شدید و به نقطه شکست رسیده است.

خریدهای وحشت زده سوخت در بحبوحه کمبود راننده‌های کامیون (برای حمل سوخت) در هفته گذشته، صحنه‌های آشفته‌ای در سراسر شهرهای بزرگ انگلیس به همراه صف‌های طولانی در جایگاه‌های بنزین ایجاد کرده است. برخی در جایگاه‌های بنزین درگیر شدند و برخی در بطری‌های آب به ذخیره سوخت پرداختند.

* وزیر دارایی انگلیس: با بازگشت تقاضا به حالت نرمال، مسائل خودشان حل می‌شود

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس در گفتگو با رادیو LBC مدعی شد: «من فکر می‌کنم وضعیت یک هفته است که هر روز بهتر می‌شود... وضعیت در حال بهتر شدن است و همان طور که تقاضا به سطح نرمال باز می‌گردد، انتظار می‌رود که مسائل خودشان حل شوند.»خبرنگار رویترز می‌گوید، حداقل 12 جایگاه بنزین را دیده که هنوز تعطیل است.

اتحادیه خرده فروشان بنزین اعلام کرد، حدود 22 درصد از ایستگاه سوخت در لندن و جنوب شرق هنوز بدون سوخت هستند و گوردن بالمر، مدیر اجرایی این اتحادیه گفت: ممکن است، یک هفته یا 10 روز بیشتر زمان ببرد تا وضعیت به حالت نرمال باز گردد.

* دولت انگلیس تلاش می‌کند، مشکلات کشورش را مشکل جهان نشان دهد

وزرای انگلیس بارها ارتباط بحران سوخت با برگزیت را رد کرده‌اند و کمبود رانندگان کامیون را یک مشکل جهانی اعلام کردند، در حالی که سایر همسایگان اروپایی انگلیس تجربه صف‌های طولانی در جایگاه های بنزین را ندارند.

سوناک مدعی است: «رانندگان خودروهای سنگین مشکل انگلیس نیست؛ بلکه یک مشکل گسترده در اروپا و فراتر از آن است... من می‌خواهم مردم بدانند که ما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا مقداری از این چالش‌ها کم کنیم و در جایی که بتوانیم تغییری ایجاد می‌کنیم.»

در بحبوحه بحران جایگاه‌های سوخت، کشاورزان نیز بارها هشدار دادند که کمبود قصاب و کارگران کشتارگاه‌ها می‌تواند برای کشتار بیش از 100 هزار خوک مشکل ایجاد کند.

به گزارش فارس، این درحالی است که روز گذشته دبیر انجمن پمپ بنزین‌های انگلیس گفت، اگرچه ورود ارتش می‌تواند بخشی از بحران را حل کند، اما از نظر میزان حجمی که باید بنزین در انگلیس توزیع شود، آنها نمی‌توانند کار زیادی از پیش ببرند.

انگلیس تقریبا از بیش از یک هفته گذشته با بحران سوخت و صف‌های طولانی بنزین در جایگاه‌ها مواجه است و هنوز نتوانسته این موضوع را حل کند.



منبع : فارس 
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 31158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *