دور خیز عربستان برای 13 میلیون بشکه در روز

13 مهر 1400 ساعت 12:03

مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد ادامه سرمایه‌گذاری این شرکت در طرح‌های تولیدی، تولید نفت آن را در ۲۰۲۷ به ۱۳ میلیون بشکه در روز می‌رساند.


به‌گزارش میز نفت ، امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکوی عربستان اعلام کرد همچنان تقاضای بالای نفت را در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌کند و انتظار دارد تولید نفت این شرکت در 2027 از 12 میلیون بشکه در روز فعلی به 13 میلیون بشکه در روز برسد.

وی گفت بزرگ‌ترین شرکت نفت و بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا تلاش می‌کند هرچه سریع‌تر به این ظرفیت تولید برسد.

مدیرعامل آرامکو بارها هشدار داده صنعت نفت به اندازه‌ کافی برای عرضه نفت جدید به بازار سرمایه‌گذاری نمی‌کند و علی‌رغم تمام سناریوهای پیش‌بینی‌شده، دنیا تا چندین دهه آینده به نفت نیاز خواهد داشت.

شرکت آرامکو انتظار دارد تقاضا برای نفت تا پایان سال جاری میلادی 99 میلیون بشکه در روز باشد و در 2022 به بیش‌از 100 میلیون بشکه در روز برسد.

امین ناصر با اشاره به غیرممکن بودن یکی از سناریوهای اعلام‌شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی مبنی‌بر تقاضای 24 میلیون‌بشکه‌ای نفت در 2050 گفت:« ما انتظار داریم تقاضا برای نفت همچنان روبه‌افزایش باشد».

وی تاکید کرد شرکت آرامکو به طرح‌های 25ساله خود برای پروژه‌های جدید ادامه می‌دهد و سیاست آن تامین نفت و گاز پاک‌تر در بلندمدت است.

شرکت آرامکو برخلاف سایر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، سرمایه‌گذاری خود در طرح‌های تولید نفت و گاز را پائین نیاورده و در عوض در پروژه‌های جدید عرضه نفت سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت اعلام کرد هدفش آلایندگی کمتر کربن است و ادامه تقاضای بالا برای نفت را پیش‌بینی می‌کند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 31183

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31183/دور-خیز-عربستان-13-میلیون-بشکه-روز

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir