صعود نفت به 81 دلار

13 مهر 1400 ساعت 12:16

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۰ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۶۶ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، پس از آنکه تولیدکنندگان بزرگ نفت اعلام کردند که قصد دارند روند افزایش تولید قبلی خود را بدون تغییر ادامه دهند، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی حداقل 3 سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 40 سنت معادل نیم درصد افزایش به 81 دلار و 66 سنت رسید. روز دوشنبه نیز قیمت نفت برنت 2.5 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از رشد 2.3 درصدی در جلسه قبل امروز نیز 30 سنت معادل 0.4 درصد رشد داشت و به 77 دلار و 92 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس روز دوشنبه اعلام کرد به توافق قبلی خود مبنی بر افزایش تدریجی تولید پایبند می ماند. پیشتر آمریکا و هند از تولیدکنندگان خواسته بودند با توجه به ترمیم اقتصاد جهانی تولید خود را بیش از پیش افزایش دهند.

قیمت جهانی نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 درصد رشد داشته و این افزایش فشار تورمی ای که کشورهای مصرف کننده نفت با آن مواجه اند و می تواند روند ترمیم اقتصادی آنها را تضعیف نماید تشدید کرده است.

یک منبع مطلع گفت، به رغم فشار مصرف کنندگان بزرگ برای افزایش تولید، اوپک پلاس نگران بود که چهارمین موج جهانی کرونا به ترمیم تقاضا آسیب بزند.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه پس از نشست دیروز گفت معتقد است که بازار در حال حاضر در وضعیت متوازنی قرار دارد.

تحلیلگران موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «ما انتظار داریم رشد تقاضا به تدریج عادی شود و افزایش عرضه از سه ماهه پایانی سال کم کم سبب تضعیف قیمت ها گردد.»



منبع : تسنیم


کد مطلب: 31185

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31185/صعود-نفت-81-دلار

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir