۰

آسیب‌پذیری سایبری صنعت انرژی آمریکا

تحقیقات جدید نشان داد یک چهارم ۱۵۰ شرکت انرژی آمریکایی در برابر حملات باج افزاری به شدت آسیب پذیر هستند.
حمله سایبری | میز نفت
حمله سایبری | میز نفت
به گزارش میز نفت ، یافته‌های شرکت امنیت سایبری بلک کیت نشان داد ۷۷ درصد شرکت‌های انرژی آمریکایی در ۹۰ روز گذشته حداقل یک مورد نشت اطلاعات داشته‌اند و ۲۸ درصد در برابر حملات باج افزاری به شدت آسیب پذیر هستند.

ماه مه امسال یک حمله باج افزاری به شبکه رایانه شرکت کلونیال پایپ لاین که اپراتور بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکاست، این شرکت را وادار کرد سیستم خط لوله خود را به مدت پنج روز تعطیل کند. تعطیلی خط لوله اصلی برای کرانه شرقی باعث کمبود بیش از یک هفته ای سوخت و خالی ماندن جایگاههای عرضه سوخت و افزایش قیمت بنزین شد.

تحقیقات بلک کیت نشان داد ۲۵ درصد از زیرمجموعه گاز طبیعی در ۱۵۰ شرکت بزرگ انرژی و ۱۷ درصد شرکت‌های برق، به شدت در برابر حملات باج افزاری آسیب پذیر هستند.

در گزارش بلک کیت آمده است: بخش انرژی در ظاهر یک وضعیت سایبری مناسب دارد که رتبه بندی خوب یا بی می‌گیرد اما تحقیقات بلک کیت تهدیدهای نوظهوری را شناسایی و تحلیل کرده است که باعث می‌شوند این صنعت هدف اصلی خلافکاران سایبری بماند.

حدود نیمی یا ۴۹ درصد از شرکت‌های بخش انرژی آسیب‌پذیری حساسی به دلیل سیستم‌های قدیمی دارند در حالی که ۷۴ درصد از شرکت‌های انرژی پیکربندیهای ضروری را برای جلوگیری از حملات از طریق استفاده از ایمیل آلوده انجام نداده اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در ژوئن پس از حمله باج افزاری به کلونیال پایپ لاین، جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا با بیان این که عوامل سایبری خرابکاری وجود دارند که قادرند شبکه برق آمریکا یا بخشی از آن را از کار بیاندازند، خواستار افزایش همکاری میان بخش خصوصی و دولتی برای دفع حملات سایبری شد.



منبع : ایسنا 
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 31206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *