۰

دلایل کاهش واردات نفت خام چین

اطلاعات شرکت تحقیقات انرژی اویل ایکس نشان می‌دهد واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر تا ۹٫۶۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافته یعنی ۲٫۲ میلیون بشکه در روز کمتر از همین ماه در .۲۰۲۰
نفت چین | میز نفت
نفت چین | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر تا 9٫62 میلیون بشکه در روز کاهش یافت، یعنی 8٫6 درصد کمتر از ماه قبل‌از آن.اطلاعات شرکت تحقیقات انرژی اویل ایکس نشان می‌دهد واردات نفت خام چین در آخرین ماه تابستان نسبت‌به سال گذشته در همین دوره 2٫2 میلیون بشکه در روز معادل 18٫7 درصد پایین آمده‌است.

واردکنندگان اصلی آسیا از جمله چین در سال گذشته میلادی از شرایط قیمت پائین نفت در بهار و تابستان یعنی زمانی‌که قیمت نفت تقریباً نصف سطح فعلی بود استفاده کرده و مقدار بسیار بالاتری نفت وارد کرده بودند.

واردات نفت خام چین در ماه گذشته تحت تاثیر نظارت سخت‌گیرانه دولت بر واردات و فعالیت‌های پالایشگاهی  قرار داشت. به‌علاوه، کاهش فعالیت اقتصادی چین در ماه سپتامبر بر واردات نفت خام این کشور هم تاثیر گذاشته‌است.
بارگیری محموله‌های نفتی در سپتامبر به سمت چین نزدیک به متوسط 5 ساله بود.

تحلیلگران اویل ایکس اعلام کرده‌اند نفت موجود در ذخایر شناور در سواحل چین، مالزی و سنگاپور هنوز هم در سطح قابل‌توجهی قرار دارد که نشان می‌دهد افزایش نظارت بر پالایشگاه‌های مستقل چین بر واردات آنها تاثیر گذاشته‌است.

پالایشگاه‌های مستقل چین فعالیت خود را در ماه اوت تا 4٫3 میلیون بشکه در روز پایین آوردند که کمترین سطح پالایش طی یک‌سال و نیم گذشته بود.پالایش نفت خام در این پالایشگاه‌ها در ماه سپتامبر تا 4٫6 میلیون بشکه در روز افزایش یافت.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 31217
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *