علت افزاش قیمت نفت

17 مهر 1400 ساعت 11:08

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۴۴ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، در حالی که کمبود جهانی انرژی موجب شده تا مصرف کنندگان عمده برای تامین تقاضای موجود با مشکل مواجه شوند، قیمت نفت آمریکا به بالاترین رقم حدود 7 سال گذشته رسید.

با وجود افزایش تقاضای جهانی و در حالی که فعالیت های اقتصادی در حال افزایش است، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش هفته گذشته اعلام کردند که مسیر قبلی خود مبنی بر افزایش تدریجی عرضه نفت را ادامه می دهند و فعلا
برنامه ای برای افزایش بیشتر تولید ندارند.

در همین حال دولت آمریکا اعلام کرده بازارهای انرژی را رصد می کند اما از اتخاذ اقدامات فوری نظیر نظیر آزادسازی ذخایر نفتی استراتژیک خود خودداری کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 44 سنت معادل نیم درصد افزایش به 82 دلار و 39 سنت رسید. اوایل این هفته قیمت نفت برنت به بالاترین رقم 3 سال اخیر یعنی 83 دلار و 47 سنت رسیده بود.
قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 5 سنت معادل 1.3 درصد افزایش به 79 دلار و 35 سنت رسید. قیمت بالاترین رقم پایانی ثبت شده برای نفت وست تگزاس اینترمدییت از 31 اکتبر 2014 تاکنون بود.
قیمت بنزین آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز به بالاترین رقم از اکتبر 2014 رسید.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «عرضه محدود نفت همچنان قیمت ها را بالاتر خواهد برد.»
بسیاری نگران اند که با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف شکاف بین عرضه و تقاضا بیشتر شود. چین به معادن این کشور در مغولستان داخلی دستور داده تا به منظور برطرف کردن کمبود انرژی تولید زغال سنگ را افزایش دهند.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 31218

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31218/علت-افزاش-قیمت-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir