۰
۱

جریمه 9 درصدی در حکم بازرگانی پتروشیمی

میز نفت - نگاهی به حکم دادگاه امارات درباره شکایت شرکت بازرگانی پتروشیمی از یک شرکت خارجی نشان می دهد شرکت هیزل در صورت تاخیر در پرداخت 350 میلیون دلار به شرکت بازرگانی پتروشیمی، باید سالانه 9 درصد جریمه دیرکرد هم پرداخت کند.
دادگاه | میز نفت
دادگاه | میز نفت
به گزارش میز نفت ، هفته پیش بود که  شرکت بازرگانی پتروشیمی از پیروزی تاریخی این بنگاه اقتصادی ایرانی در دادگاه عالی امارات و استیفای حقوق آن به معادل ارزش حدودی 350 میلیون دلار خبر داد.

از روزی که این حکم صادر شده است، هنوز پولی به حساب بازرگانی پتروشیمی واریز نشده است که همین موضوع موجب شده، میزان بدهی هیزل به این شرکت به 360 میلیون دلار برسد.

بر اساس این رای، شرکت هیزل به پرداخت حدود ۷۸۰ میلیون درهم به عنوان اصل بدهی به علاوه خسارات با ارزش اقتصادی بالغ بر ۱.۲میلیارد درهم در حق شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC محکوم شد.

این حکم در ۲۷ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی (بهمن ماه ۱۳۹۹) در دادگاه تجدیدنظر (استیناف) دبی تأیید شد و سرانجام در تاریخ ۲۶سپتامبر ۲۰۲۱ (مهرماه ۱۴۰۰) در شعبه دیوان عالی دبی، مورد تأیید نهائی قرار گرفت.

شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC تنها بنگاه اقتصادی ایرانی در میان مجتمع‌های پتروشیمی کشور است که توانسته برای نخستین بار در دعاوی مطروحه در محاکم خارجی بر شرکت هیزل، غلبه و حقانیت خود را در مراحل مختلف دادرسی ثابت کند.
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 31231
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


United Kingdom
Pcc برای پوشش اخبارش و زدن رقیبش در خلیج فارس چقدر می پردازد؟