۰
۱
میرکاظمی خبر داد:

محکومیت 2.4 میلیارد دلاری ایران در کرسنت

میز نفت - مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت گفته است میزان محکومیت ایران در پرونده کرسنت 2.4 میلیارد دلار است.
مسعود میرکاظمی | میز نفت
مسعود میرکاظمی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دو هفته پیش بود که خبر محکومیت ایران در داوری بین المللی در خصوص کرسنت صادر شد؛ محکومیت 607 میلیون دلاری در مرحله نخست که شرکت ملی نفت ایران باید آن را پرداخت کند.

پرونده دارای دو پرونده است که این حکم مربوط به پرونده نخست است و پرونده دوم محکومیتی دیگر دارد که البته رسانه های خارجی گفته اند سال بعد این محکومیت اعلام می شود. 

با این وجود، گفته می شود حکم دوم هم صادر شده است که میزان آن 2.4 میلیارد دلار است. سید مسعود میرکاظمی این رقم را اعلام کرده است؛ در نشست غیر رسمی با نمایندگان مجلس.

در همین باره، علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفته است: رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد که ما در قرارداد کرسنت به خاطر به کارگیری متهمینی در این پرونده در دولت آقای روحانی محکوم به پرداخت خسارت شده‌ایم و دادگاه ما را به پرداخت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار محکوم کرده است که از حساب ما برداشت خواهد شد.

به گفته بیگی،  میرکاظمی گفت که قرارداد کرسنت یک قرارداد ننگین بود که هم از لحاظ اقتصادی برای ما ضررها و زیان‌های زیادی به دنبال داشت و هم از نظر امنیتی می‌توانست موجب تحکیم ادعاهای مطرح‌شده در مورد جزایر سه‌گانه ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک ایران شود.

 میرکاظمی گفت که یکی از راه‌های ابطال قرارداد کشف فساد در آن قرارداد است و این کار در حال انجام بود و البته کسانی که متهم به این موضوع بودند در دولت قبل به کار گرفته شدند و همین مسأله باعث شد تا ما نتوانیم ادعایمان را در دادگاه ثابت کنیم.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که قرارداد کرسنت به اندازه‌ای ننگین بود که دولت اصلاحات هم جرأت اجرای آن را نداشت و دیوان محاسبات جلوی این کار را گرفت و دولت نهم و دهم نیز آن را اجرا نکردند.

این در حالی است که زنگنه در سال 92 گفته بود محکومیت ایران در کرسنت مضحک است!
 
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 31232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Romania
با سلام.
قرارداد هر قدر هم که ننگین می بود هم آقای میرکاظمی و دولت احمدی نژاد ناشیانه آنرا باطل کردند و هم زنگنه ناشیانه اقدام به بکار گیری عوامل دخیل در قرارداد کرد. کلا مدیریت کشور ما از نوع مدیریت ناشیانه هست.