۰

پشتیبانی روسیه از امنیت انرژی اروپا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش از امنیت انرژی اروپا حمایت کرده و از ذخایر خود برای تامین گاز مورد نیاز اروپا استفاده می‌کند.
گازپروم |میز نفت
گازپروم |میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد شرکت بزرگ گازپروم برداشت از ذخایر خود برای تثبیت بازار گاز اروپا را آغاز کرده‌است.

برخی تحلیلگران و اعضای پارلمان اروپا روسیه را متهم کرده‌اند عمدا عرضه گاز به بازار اروپا را در هفته‌های اخیر محدود کرده تا بحران گاز در این منطقه تشدید شود و قیمت گاز افزایش یابد. هدف روسیه از این اقدام فشار بر اتحادیه اروپا برای قبول نیاز این اتحادیه به خط لوله نورد استریم 2 است.

بیش‌از 40 عضو از پارلمان اروپا از تمام گروه‌های سیاسی، از کمیسیون اروپا خواسته‌اند اقدامات شرکت گازپروم برای دستکاری بازار گاز را بررسی کند.

این دیپلمات روسی گفت:«ما از امنیت انرژی در اروپا حمایت می‌کنیم. شرکت گازپروم برداشت از ذخایر خود جهت متعادل کردن بازار اروپا آغاز کرده‌است. ما قصد نداریم شرایط را بدتر کنیم».

قیمت گاز در اروپا و انگلیس پس‌از رسیدن به یک رکورد جدید در چهارشنبه هفته گذشته و به دنبال اعلام رییس‌جمهور روسیه مبنی‌بر عرضه بیشتر گاز به مشتریان اروپایی توسط شرکت گازپروم، کمی کاهش‌یافته است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 31262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *