۱
۱۶
اختلاف جدید وزارت نفت با وزارت اقتصاد

تعویق برکناری ربیعی به دلیل یک اختلاف

میز نفت - در حالی که قرار است بزودی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برکنار شود، برخی خبرها حاکی ازاین است که انتخاب نهایی درگیر یک اختلاف شده است.
جعفر ربیعی - میز نفت
جعفر ربیعی - میز نفت
به گزارش میز نفت، جعفر ربیعی یکی از مهمترین اهداف تیم جدید در وزارت نفت است چراکه بسیاری معتقدند هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، حیاط خلوت تیم زنگنه و بخش مهمی از حزب کارگزارن شده است.

شرکت تجارت صنعت که وظیفه تجارت محصولات پتروشیمی را دراختیار دارد، نقش مهمی در این باره ایجاد می‌کند و بر همین اساس، پرونده‌های تخلفات مختلفی برای این شرکت تشکیل شده است.

از همین رو قرار بود تیمی متعهد و انقلابی در هلدینگ خلیج فارس جایگزین تیم فعلی شود اما تاکید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی برای حضور پر رنگ در این شرکت، کمی دردسرساز شده است.

40 درصد سهام هلدینگ متعلق به سهام عدالت است که روی کاغذ به وزارت اقتصاد تعلق دارد؛ اما در دوره گذشته وزارت نفت این سهام را مدیریت می‌کرد و بر همین اساس، دو عضو هیئت مدیره  این شرکت از سوی وزیر نفت تعیین می‌شد.

استدلال هم این بود که اداره هلدینگ پتروشیمی، یک کار تخصصی است و بر همین اساس، وزارت نفت اهلیت اداره پتروشیمی خلیج فارس را داشته و دارد و نه وزارت اقتصاد که در بخشنامه سال‌های گذشته هیئت دولت به صراحت قید شده است.

حالا خاندوزی می‌خواهد بجای هبه کردن صندلی‌های هیئت مدیره  هلدینگ به وزارت نفت، نمایندگان سهام عدالت را که همان شرکت‌های کارگزاری‌های استانی سهام عدالت هستند را جایگزین آنها کند.

همین موضوع تبدیل به یک چالش بزرگ شده و تبدیل به یکی از دلایلی شده که تغییر ربیعی و هیئت مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را در مسیر پر پیچ و خمی قرار داده است. باید دید وزارت نفت زیر بار خواسته وزارت اقتصاد می‌رود و یا با ابزارهایی که در دست دارد، همچنان امانتدار سهام عدالت باقی می‌ماند یا خیر؟

روند تعیین مدیرعامل جدید شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به این شکل است که در ابتدا باید اعضای هیئت مدیره معرفی شده و سپس مدیرعامل انتخاب شود که تا به امروز، این اعضا معرفی نشده‌اند.

همچنین شنیده شده است قرار شده تا پایان سال روند قبلی همچنان به قوت خود باقی مانده و از سال آینده، حداقل یک سبت از 5 سیت هیئت مدیره پتروشیمی خلیج فارس در اختیار شرکت کارگزاری استانی قرار بگیرد.
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 31268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها دسیسه ماندن خود ربیعی و دوستان مدیرعاملش در عسلویه هست بین نیروهای انقلابی فعلی نفاق می اندازند تا بیشتر بمانند.زودتر کاری کنید و اگر زورتان به ربیعی نمیرسد که فاتحه کشور را باید بخانیم که راست راست میگردنند و دزدی میکنند
Iran, Islamic Republic of
زورتان به ربیعی نمیرسه الکی زور نزنید
Ukraine
اگر ابوالحسن خاموشی رو تونستید عوض کنید اینم میشه
Iran, Islamic Republic of
حریف ربیعی و دسیسه های خود و تیمش نخواهید شد
Iran, Islamic Republic of
خدایاربیعی را ازصنعت نفت دورکن خودت رحم کن هرچه سریعتر ازصنعت نفت بره
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند.......
Iran, Islamic Republic of
در حاشیه ایی که ربیعی و دوستانش برای ماندن بیشتر بین وزرا ایجاد می شود وارد نشوید آنها در حال خریدن وقت هستند
Iran, Islamic Republic of
ربیعی که تنها نیست، یک فوج مدیر دست نشانده هم همراهش هست. از کسانی که مثل ب در بهترین پتروشیمی جا خوش کرد ،عضو هیات مدیره هلدینگ شد که در آن پتروشیمی ابقا شود و هنوز هم جولان میدهد. ان شالله سازمانهای نظارتی بررسی خواهند کرد
بابک
Iran, Islamic Republic of
چرا آقایان مهندس اوجی و بیات فکری به حال هلدینگ خلیج فارس و مدیرانش نمیکنند؟!یعنی خانواده اینها اینقدر قدرت دارند؟مگر حمایت کننده اینها کدام شخص داخلی یا کدام کشور خارجی است که نمیتوانید فکری به حالشان کنید؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا عملکرد روحانی خوب بود یا بد بود؟اگر بد بود چرا هنوز تمام مدیران پتروشیمی های خصولتی و هلدینگ خلیج فارس به پشتوانه حسنوند سر جایشان هستند؟ و اگر عملکرد زنگنه و ختلان و دوستانشان خوب بوده پس چرا اینقدر تبلیغات سوء علیشان انجام میشود؟
United Arab Emirates
آور جعفر ربیعی روز های اولش در مجتمع شهید همت یادش بیاد، کافیه، امید دارم فکر روز قیامت باشه، اصل حساب و کتاب آنجاست، گفته باشم، آقا جعفر فراموش کار،
Iran, Islamic Republic of
آقای اوجی و آقای بیات هردو سالم و کاردان و انقلابی هستند باید حواسشون به دسیسه های مدیران فعلی هلدینگ خلیج فارس که بیشتر به بازیگران تئاتر میخورند تا مدیر، باشد
Iran, Islamic Republic of
حضور هر روز ربيعي در اين هلدينگ معادل با ميليون ها دلار چپاول و خسارت به كشور هست.الان در حال لاپوشاني تخلفات خودشون هستند
رسول
Iran, Islamic Republic of
ایشالله زنگنه رودرلباس محاکمه ببینیم
Iran, Islamic Republic of
سیاست های کثیف و دسیسه هایت جواب نداد جعفر جان!بدرود بیسواد
Iran, Islamic Republic of
ربيعي كه كاره اي نيست راست ميگيد اصله كاري را معرفي كنيد!