۰

سوء استفاده ائتلاف سعودی از کودکان یمنی

مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن در مستند عملیات «صبح پیروزی» درباره آزادسازی مناطق وسیعی از شهرستان صراوح استان مأرب، نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی از کودکان سوء استفاده می‌کند و آنها را به میادین جنگ می‌فرستند.
کودکان یمنی | میز نفت
کودکان یمنی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ستاد اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن امروز صحنه‌هایی از عملیات موفق ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در آزادسازی کامل مساحت بین منطقه الزغن و اردوگاه کوفل، تا سد مأرب شهرستان صراوح استان مأرب که غنی از نفت و گاز است را پخش کرده است. این عملیات گسترده که در چهار مرحله انجام شده است، «صبح پیروزی» نام دارد.

در فیلم مربوط به عملیات «صبح پیروزی» نشان داده می‌شود که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات خود را برای آزادی سازی مناطق اشغال شده از چندین محور اصلی آغاز کردند. نیروهای یمنی ابتدا اماکن استقرار شبه نظامیان ائتلاف سعودی و همچنین اماکن تجمع نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی را رصد کرده و سپس طبق برنامه‌ای که با مشارکت همه واحدهای نظامی صورت گرفت، به جلو حرکت کردند.

در این مستند مشاهده می‌شود که محل تجمع نیروهای هادی و ائتلاف سعودی با حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش یمن هدف قرار گرفت که در نتیجه آن، تلفات جانی به صفوف دشمن وارد شده است.

صحنه‌هایی از این مستند تخریب، خسارت و سوزاندن تعداد زیادی از خودروهای زرهی نیروهای هادی را نشان می‌دهد و ایجاد رعب وحشت در بین شبه  نظامیان هادی و حزب اخوانی الاصلاح در نتیجه حملات پی در پی ارتش و کمیته‌ها را آشکار می‌سازد و ده‌ها تن از آنها مجبور به فرار می‌شوند.

این مستند صحنه‎های از کشته و زخمی شدن و اسارت تعداد زیادی از نیروهای رئیس جمهور هادی و حزب اصلاح را نشان می‌دهد.

در این فیلم همچنین بخشی از استثمار کودکان و جوانان یمنی از سوی ائتلاف سعودی را برملا کرد که آنها را روانه میادین جنگ می‌فرستند.

دیروز، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات صبح پیروزی در استان مأرب را تشریح کرد و گفت که در این عملیات مساحت کلی ۶۰۰ کیلومتر مربع ازا مناطق مختلف استان مأرب آزاد شده است.



منبع : ایسنا 
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب: 31280
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *