۰

درخواست آمریکا از اوپک

دولت آمریکا همچنان از اوپک می‌خواهد با افزایش تولید، مانع بالا رفتن بیشتر قیمت نفت شود.
آمریکا و اوپک | میز نفت
آمریکا و اوپک | میز نفت
 به‌گزارش میز نفت ، کاخ‌سفید همچنان از کشورهای تولیدکننده نفت می‌خواهد به دنبال افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم طی چند سال گذشته، حمایت بیشتری از رشد اقتصاد جهان داشته باشند.

طبق گفته یکی از مقامات آمریکا، دولت این کشور از نزدیک قیمت نفت و بنزین را تحت کنترل دارد و از هر ابزاری برای مقابله با فعالیت‌های غیررقابتی در آمریکا و بازارهای جهانی انرژی استفاده می‌کند تا ثبات در این بازارها حفظ شود.

قیمت نفت خام برنت به بالاترین رقم از 2018 رسیده و قیمت نفت خام آمریکا هم تا بیشترین رقم از 2014 بالا رفته‌است. این افزایش قیمت عوامل متعددی دارد. تقاضای جهانی سریع‌تر از حد انتظار بهبود یافته و قیمت بالای گاز طبیعی تمایل به استفاده از نفت را نسبت‌به گاز بیشتر کرده‌است.

دراین‌بین، ائتلاف اوپک پلاس محدودیت عرضه نفت را که از آغاز همه‌گیری کرونا در پیش گرفته بود حفظ کرده‌است. اوپک پلاس در آن زمان بیش‌از 10 میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار را به‌خاطر پایین آمدن تقاضا کاهش داد. این ائتلاف در ابتدای تابستان توافق کرد ماهانه 400 هزار بشکه در روز به تولید نفت خود بیفزاید.

تولید نفت آمریکا که در اواخر 2019 به حدود 13 میلیون بشکه در روز رسیده بود، در حال حاضر علی‌رغم بالا رفتن تقاضا برای سوخت به سطح قبل‌از بحران کرونا،  همچنان پایین است.



منبع : تسنیم
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۴۳
کد مطلب: 31284
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *