وزیر نفت عراق: بازار نفت باید متعادل شود

24 مهر 1400 ساعت 6:53

وزیر نفت عراق در حاشیه کنفرانس هفته انرژی روسیه در مسکو گفت قیمت نفت برای مصرف‌کنندگان نباید از سطح فعلی حدود ۸۵ دلار در هر بشکه بالاتر رود تا بازار به ثبات برسد.


به‌گزارش میز نفت ، احسان عبدالجبار اسماعیل، وزیر نفت عراق گفت قیمت نفت باید در حدود سطح فعلی ثابت شود تا یک بازار متعادل داشته باشیم.

عبدالجبار در حاشیه کنفرانس هفته انرژی روسیه در مسکو گفت:« بازار نفت باید در سه‌ماهه دوم متعادل شود. بازار برای ما متعادل است و به‌نظر من قیمت برای مصرف‌کنندگان از این حد بالاتر نمی‌رود. بازار نفت با نفت 85 دلار در هر بشکه به ثبات می‌رسد». قیمت نفت خام برنت در یازدهم اکتبر به 84٫43 دلار در هر بشکه رسیده بود.

افزایش قیمت نفت باعث شده آمریکا از اوپک و متحدانش بخواهد نفت بیشتری وارد بازار کنند تا قیمت ها کاهش یابند. اما ائتلاف اوپک پلاس این درخواست را رد کرده و در اجلاس چهارم اکتبر توافق کرد همچنان روزانه 400 هزار بشکه در روز به تولید نفت خود بیفزاید.ائتلاف اوپک پلاس ترجیح می‌دهد با توجه به بی‌ثباتی‌های موجود درمورد روند بهبود دنیا از بحران کرونا، رویکرد محافظه‌کارانه تری در پیش بگیرد.

 اجلاس بعدی وزرای اوپک پلاس در چهارم نوامبر برگزار می‌شود تا درمورد سطح تولید در ماه دسامبر تصمیم‌گیری شود.
 عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس‌از عربستان و سومین تولیدکننده بزرگ ائتلاف اوپک پلاس پس‌از روسیه است که 4٫18 میلیون بشکه در روز نفت خام در ماه سپتامبر تولید کرده‌است.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 31300

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31300/وزیر-نفت-عراق-بازار-باید-متعادل-شود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir