۰
۱
وقتی اوجی تنها مانده است

تعطیلی دیپلماسی در وزارت نفت

​در حالی که انتظار می‌رفت وزارت نفت در حوزه دیپلماسی اقتصادی و روابط بین‌الملل از انفعال خارج شود، نه تنها خبری از این موضوع نیست بلکه اصلی‌ترین موضوعات بین‌المللی نیز از چارچوب نگاه وزارت نفت خارج شده است.
تعطیلی دیپلماسی در وزارت نفت
به گزارش میز نفت، هر ساله رویدادی در شهر مسکو برگزار می‌شود که اغلب کشورها و شرکت‌های بزرگ نفتی جهان در این همایش شرکت می‌کنند و جزو کلیدی‌ترین اجلاس‌های انرژی در جهان به شمار می‌رود بطوری که حتی بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس بین الملللی شرکت می کرد.

حضور در این گونه همایش‌ها جدای از اینکه در جای خود مهم هستند، بلکه می‌تواند به گسترش روابط دو سویه کمک کند بویژه آنکه کشور مقصد، روسیه است.

بی توجهی به چنین رخدادهای بین‌المللی، موجب می‌شود جمهوری اسلامی ایران در محافل انرژی به حاشیه برود؛ این در حالی است که شخص وزیر نفت، با موضع گیری‌های درست بعد از جلسات اوپک به دنبال جا انداختن این مهم است که برای پایان دادن به بحران انرژی در جهان، غربی‌ها باید به پایان تحریم‌ها پایان دهند.

قطعا حضور در چنین رویدادهایی به راحتی می‌تواند این پیام را با کمترین هزینه مخابره کند اما مشخص نیست چرا وزارت نفت به این موضوعات ساده و بدیهی توجهی نمی‌کند. این  در شرایطی است که وزارت نفت تاکید بسیاری بر توسعه روابط بین المللی و دیپلماسی فعال انرژی دارد ولی با این وجود، انفعال به صورت کامل حکم شده است.

به نظر می رسد وزارت نفت باید در این حوزه تجدیدنظر اساسی کرده و در ابتدا مانع از افول روابط بین‌المللی شود و در مرحله بعد، با اولویت بندی در این روابط، نقشه راه درستی را برای ماه‌های آینده ترسیم کند.
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 31321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
آقای رسانه خیلی کوچیکه تا امثال اوجی و منافقین را بشناسی.