۰

مازوت در تهران؛ هرگز!

میز نفت - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برنامه چهار ماهه ویژه‌ای برای پایش و کنترل آلودگی هوا در فصل سرما پیش‌بینی شده که شامل یک برنامه اجرایی نظارتی و اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی است که از ابتدای آبان ماه اجرا می‌شود.
سعید محمودی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران | میز نفت
سعید محمودی ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران | میز نفت
به گزارش میز نفت، ایسنا نوشت:

در نشست کمیته تخصصی پیشگیری آلودگی هوا که بعد از ظهر روز گذشته در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد، اظهارکرد: اولویت اصلی ما در ایام پیش رو نظارت و پایش‌های محیط زیستی در حوزه آلودگی هواست چراکه در فصل سرما در کنار آلودگی هوا و پدیده اینورژن به احتمال زیاد و با توجه به مدل‌های پیش بینی آب و هوایی و کاهش بارندگی، با کانون‌های گرد و غبار در استان تهران مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر این اساس از هم اکنون برنامه پایشی چهارماهه‌ای پیش بینی شده است که شامل اقدامات اجرایی، نظارتی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول می‌شود، گفت: بر اساس این برنامه در بخش پایش‌ها علاوه بر کنترل صنایع کوچک‌مقیاس و واحدها صنفی و شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی همچنین مراکز معاینه فنی و پمپ بنزین‌ها، سوخت مصرفی صنایع بزرگ مقیاس و برخی واحدهای صنعتی خصوصا در شرایط اضطرار آلودگی هوا بصورت روزانه در کل استان پایش و بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه به لحاظ جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان اجازه مصرف سوخت مازوت را به هیچ وجه نخواهیم داد، تصریح کرد: در این برنامه حتی واحدهایی که دارای سامانه پایش لحظه‌ای هستند و یا اقدام به خوداظهاری کرده‌اند، به‌طور روزانه و هفتگی بازدید و رصد خواهند شد.

محمودی همچنین از برپایی گشت و پایش‌های مشترک با بخشداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این گشت‌ها بیشتر برای مقابله و برخورد با کانون‌های آلودگی به‌خصوص معضل ضایعات‌سوزی و پسماندسوزی در حاشیه شهرها خواهد بود و در این زمینه انتظار قانونی این است که همراهی مناسبی از سوی دستگاه های مسئول صورت پذیرد.

وی همچنین از کلیه بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی خواست از هم اکنون موضوع معاینه فنی سرویس‌های خودرویی و استانداردسازی موتورخانه‌های خود را در دستورکار قرار دهند.
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 31327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *