۰

احیای صادرات ال پی جی ایران

میز نفت - به گفته منابع تجاری، صادرات ال پی جی ایران از جولای تا آگوست در نزدیکی بالاترین رقم 2 سال گذشته یعنی 500 هزار تن در ماه رسید و در ماه سپتامبر نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.
کشتی ال پی جی | میز نفت
کشتی ال پی جی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، منابع تجاری به اس اند پی پلاتس گفتند صادرات محموله های ال پی جی ایران در ماه اکتبر به حدود 440 هزار تا 450 هزار تن خواهد رسید.

این درحالی است که این رقم در ماه سپتامبر(ماه پیش از اکتبر) به 556 هزار تن رسیده و عمدتا به آسیا صادر شده بود و انتظار می رود در ماه آینده یعنی نوامبر دوباره افزایش یابد.

این منابع افزودند میزان صادرات تا 13 اکتبر حدود 220 هزار تن بوده است.

یک منبع تجاری به اس اند پی پلاتس گفت: «میزان صادرات در ماه اکتبر در مقایسه با ماه سپتامبر کمتر خواهد بود. حجم صادرات بین 450 هزار تن در ماه تا 530 هزار تن در ماه در نوسان است.»

«در صورتی که تواقفی در صادرات صورت نگیرد، میزان صادرات در ماه نوامبر برابر با ماه سپتامبر تخمین زده شده است.»

صادرات ال پی جی ایران در از جولای تا آگوست در نزدیکی بالاترین رقم 2 سال گذشته یعنی 500 هزار تن در ماه رسید و در ماه سپتامبر نیز افزایش بیشتری خواهد داشت. این ارقام به همراه حجم های ماه اکتبر و نوامبر به تامین تقاضا در چین کمک خواهد کرد زیرا نیروگاه های بیشتری در این کشور پس از گذران دوره تعمیر و نگهداری به مدار باز می گردند.

قیمت ال پی جی در آسیا در حال افزایش است زیرا با سرد شدن نیمه کره شمالی، تقاضا برای سوخت گرمایشی افزایش یافته و نگرانی در مورد عرضه جهانی گاز وجود دارد.

یک منبع آگاه گفته است ال پی جی ایران با تخفیف خوبی ارائه می شود و واردات چین امسال به دلیل قیمت رقابتی از ایران افزایش یافته است.

منابع تجاری می گویند ال پی جی ایران با تخفیف 20 دلار در هر تن یا حتی 30 دلار در هر تن نسبت به سایر محموله های غرب آسیا عرضه می شود.

 اما این تخفیف به نسبت تخفیفی که ایران در دور اول تحریم ها در سال 2012 به چین می داد، کمتر است. پکن در آن زمان ال پی جی ایران را با تخفیف 40 تا 50 دلار در هر تن خریداری می کرد.

منبع: فارس
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 31347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *