۰
۲

ماجرای استخدام دختر نماینده

روز گذشته خبر جذب نفیسه سنگدوینی دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت در فضای مجازی منتشر شد که شائبه‌های زیادی را ایجاد کرده است.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ‌یکی از کاربران این رسانه در «سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس» با طرح موضوع استخدام رسمی دختر یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در وزارت نفت بدون رعایت ضوابط، خواستار پیگیری در این‌باره شده‌اند.

در این گزارش که از سوی مخاطب عنوان شده، آمده است: 

«طبق اسناد منتشر شده درباره جذب «نفیسه سنگدوینی»، فرزند رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در وزارت نفت، فرزند این نماینده مجلس با مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات IT از دانشگاه آزاد ساری و با معدل 14.67 در سمت مسئول دبیرخانه و اسناد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت جذب شده است.

طبیعی است که نامه معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی به شخص جواد اوجی وزیر نفت برای استخدام دختر یک نماینده مجلس ذهن هر فردی را به سمت اعطای رانت و بده و بستان بین یک عضو کمیسیون انرژی و وزارت نفت هدایت می‌کند، اما ماجرا از چه قرار است؟

* برگزاری آزمون «جذب نوین» به صورت چراغ خاموش در دوران ریاست زنگنه

در سال 99 و در زمان ریاست بیژن زنگنه بر وزارت نفت، یک آزمون استخدامی در قالب جذب نوین به صورت محدود و چراغ خاموش برای جذب نخبگان دانشگاهی برگزار می‌شود. در این آزمون که هیچگاه توسط تیم وقت معاونت منابع انسانی وزارت نفت اعلام عمومی نشده بود حدود 8800 نفر شرکت کردند و 450 نفر توانستند در این آزمون قبول شوند که در ابتدا به نظر می‌رسد «نفیسه سنگدوینی» دختر رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان یکی از قبول شدگان باشد.

روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه عنوان کرده است که با توجه به «لغو دستور‌العمل نظام جذب نوین» تصمیم بر این گرفته شد قبول‌شدگان این آزمون بر اساس مصوبه ۱۶۶۲ در قالب مدت معین به کارگیری شوند.

به بیان دیگر فرزند این نماینده مجلس در ذیل آزمون تبدیل وضعیت قرارداد موقت‌ها جذب نشده است، بلکه روند جذب این فرد بر اساس «آزمون جذب نوین» است که بعد از لغو دستورالعمل نظام جذب نوین، استخدام قبول شدگان ذیل قرارداد مدت معین پیگیری شده است.

* فرزند عضو کمیسیون انرژی حتی در آزمون هم قبول نشده بود!

اما نکته اصلی اینجاست که بنابر اخبار واصله دختر نماینده مجلس گرگان اصلا در آزمون مذکور قبول نشده است.

تصویر زیر به خوبی گویای عدم پذیرش وی در آزمون وزارت نفت است.
 حال سوال اساسی این است که چگونه نامه استخدام فردی برای وزیر نفت ارسال می‌شود که مدرک کارشناسی خود را با معدل 14.67 گرفته است و حتی در آزمون وزارت نفت هم قبول نشده است؟ حال آنکه بسیاری از مهندسان فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه‌های ایران بیکار هستند.

*دو رانتی که وزارت نفت دولت دوازدهم و سیزدهم به یک نماینده مجلس دادند

بررسی روند استخدام این فرزند نماینده مجلس چند سوال اساسی را پیش روی اذهان عمومی قرار می‌دهد.

وزارت نفت دولت دوازدهم بر چه اساسی آزمونی را به صورت محدود و چراغ خاموش در قالب جذب نوین برگزار کرده است؟
چرا از بین 450 نفر از قبول شدگان این آزمون، وزارت نفت دولت سیزدهم تنها موضوع استخدام فرزند نماینده مجلس گرگان را پیگیری کرده است که تازه در آزمون هم قبول نشده است؟

در نتیجه به نظر می‌رسد در این فرآیند دو رانت توسط وزارت نفت دولت‌های «دوازدهم» و «سیزدهم» اعطا شده است.

‌1- رانت اطلاعاتی حضور در آزمون جذب نوین به صورت محدود و برای برخی افراد خاص در دولت دوازدهم

2- رانت در جذب دختر مردودی نماینده مجلس گرگان در وزارت نفت در دولت سیزدهم

از خبرگزاری فارس تقاضا داریم با پیگیری این موضوع در قالب سوژه سوت‌زنی مانع از این شود که برخی نماینده‌های مجلس با سوءاستفاده از جایگاه‌ خود منافع شخصی خودشان را پیگیری کنند».
 
 

*روایتی از عضو کمیسیون انرژی مجلس که صرفا به دنبال امتیازگیری از وزرای نفت است

پیگیری خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حاکی از آن است که «رمضانعلی سنگدوینی»، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در دوران وزارت بیژن زنگنه و جواد اوجی بر وزارت نفت کلا هیچ انتقادی نسبت به عملکرد آنها نداشته است و ظاهرا قصد دارد در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صرفا با امتیازگیری از وزرای نفت دولت‌های مختلف اهداف و مقاصد شخصی خود را پیگیری کند.

کارنامه این نماینده مجلس در این دو سال اخیر در کمیسیون انرژی نشان می‌دهد که وی هیچ موضوع تخصصی و یا طرحی کارشناسی در حوزه انرژی را پیگیری نکرده است.

امیدوارم با ورود نهادهای نظارتی به این موضوع با مسئولان مربوطه و این نماینده مجلس برخورد لازم صورت گیرد و استخدام دختر این نماینده در وزارت نفت ملغی شود و چه بهتر اینکه شخص وزیر نفت به این موضوع ورود کرده و درخواست این نماینده مجلس که توسط سرپرست توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت به وزیر نفت منتقل شده است را رد کند.

خبرگزاری فارس آماده انتشار توضیحات روابط عمومی وزارت نفت در این باره است.



منبع : فارس 
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 31354
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


عبد
Netherlands
لطفاً پیگیری بفرمایید در این قضیه هم نماینده رانت خواه و هم مسیولین وزارت نفت مقصرند همه باید پاسخگو باشند و جبران کنند
Iran, Islamic Republic of
آقای اوجی چه زود پا گذاشتن جای پای زنگنه را شروع کردین؟