۰

واردات نفت آلمان کاهش یافت

واردات نفت خام آلمان در هشت ‌ماه ابتدایی سال جاری میلادی ۷٫۱ درصد کاهش‌یافته ولی هزینه واردات این کشور۳۲٫۹ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته است.
آلمان | میز نفت
آلمان | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، اطلاعات رسمی نشان می‌دهد واردات نفت خام آلمان در هشت ‌ماه ابتدایی سال جاری میلادی 7٫1 درصد کاهش‌یافته است که می‌تواند نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های مربوط به آن باشد که به صنعت این کشور آسیب رسانده‌است. اما هزینه انرژی در این کشور یک‌سوم به‌خاطر بالا رفتن قیمت‌ها افزایش‌یافته است.

دفتر تجارت خارجی آلمان اعلام کرد واردات نفت از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه اوت تا 51٫9 میلیون تن پایین آمده‌است، درحالی‌که در همین دوره در 2020 برابر با 55٫8 میلیون تن بود.

تورم آلمان به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیدروسیه 34 درصد از واردات نفت آلمان را در این دوره به خود اختصاص داده‌است و پس‌از آن بیشترین واردات نفت این کشور از دریای شمال نروژ و انگلیس بوده‌است. آلمان 16٫1 درصد از نفت مورد نیاز خود را از کشورهای عضو اوپک تامین کرده‌استآمریکا و قزاقستان هم از صادرکنندگان نفت به آلمان بوده‌اند.

آلمان در هشت ‌ماه ابتدایی سال جاری میلادی 21 میلیارد یورو معادل 24.45 میلیارد دلار برای واردات نفت خام هزینه کرده‌است که 32٫9 درصد نسبت‌به سال قبل افزایش دارد.

قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 52 درصد به‌خاطر کاهش تولید اوپک و متحدانش، بهبود تقاضا از بحران کرونا و کمبود جهانی زغال‌سنگ و گاز افزایش‌یافته است.
آمار نشان می‌دهد متوسط مبلغ پرداخت‌شده توسط آلمان برای هر تن نفت خام 42٫8 درصد بالاتر از سال گذشته و برابر با 404.56 یورو بوده‌است.


منبع : تسنیم
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 31368
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *