شرایط برعکس برای نفت آمریکا

30 مهر 1400 ساعت 15:42

ذخایر نفت خام در قطب ذخیره سازی کاشینگ اوکلاهاما طی دو هفته گذشته بیش‌از ۴ میلیون بشکه خالی‌شده و به ۳۱ میلیون رسیده‌اند و انتظار می‌رود به زودی به زیر سطح عملیاتی برسند.


به‌گزارش میز نفت ، ذخایر نفت خام در بزرگ‌ترین قطب نفت خام آمریکا به‌سرعت خالی می‌شوند. آخرین‌بار این اتفاق زمانی افتاد که قیمت نفت خام به 100 دلار در هر بشکه رسیده بود.

منابع ذخیره‌سازی نفت در کاشینگ اوکلاهاما در آمریکا به حداقل 20 میلیون بشکه نفت احتیاج دارند تا فعالیت طبیعی خود را حفظ کنند. ذخایر نفتی در آمریکا طی دو هفته گذشته بیش‌از 4 میلیون بشکه خالی‌شده و به 31 میلیون رسیده‌اند و انتظار می‌رود این روند کاهشی به‌خاطر تقاضای بالا برای نفت خام سبک و شیرین این کشور ادامه داشته باشد.

این شرایط درست برعکس سال گذشته میلادی است، یعنی زمانی‌که همه‌گیری کرونا باعث مازاد ذخایر نفتی شده بود و بسیاری تاجران مجبور بودند نفت خود را بر روی نفتکش‌ها در دریا ذخیره کنند. بهبود سریع تقاضا سطح ذخایر نفتی را پائین آورده و بحران انرژی خریداران اروپا و آسیا را به دنبال بشکه‌های ارزان‌تر انداخته‌است. ذخایر نفتی آمریکا طی هفته‌های آینده احتمالاً به پائین‌تر از سطح عملیاتی می‌رسند.

خالی شدن سریع ذخایر نفتی در کاشینگ حاکی از کمبود عرضه نفت در بازار و احتمال بالا رفتن بیشتر قیمت آن است. افزایش قیمت نفت همین حالا هم هزینه سوخت و حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی را افزایش داده و تورم را در بسیاری کشورها در بحبوحه‌ بهبود اقتصادهایشان از بحران کرونا بالا برده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند ذخایر نفتی کاشینگ تا چند هفته دیگر خالی می‌شوند. تقاضا برای نفت این قطب ذخیره‌سازی در آمریکا به‌خاطر ارزان‌تر بودن آن افزایش‌یافته است. تقاضا برای بشکه‌های نفت آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری است. برای مثال، کره جنوبی در ماه نوامبر بیشترین صادرات نفت از آمریکا را در تاریخ خود داشته‌است.

بحران جهانی انرژی باعث شده نفت خام سبک و شیرین کاشینگ اوکلاهاما در بازار جهانی محبوب‌تر شود چون نسبت به سایر درجات نفتی سولفور کمتری دارد و کار را برای پالایشگاه‌ها راحت‌تر می‌کند.

تاجران نفت آمریکا اعلام کرده‌اند ذخایر نفت کاشینگ 1٫9 میلیون بشکه از روز جمعه تا سه‌شنبه کاهش یافته‌اند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 31369

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31369/شرایط-برعکس-نفت-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir