۰

نامه رئیس بورس به جواد اوجی

میز نفت - مجید عشقی، رئیس سازمان بورس چند روز پس از انتصابش، در نامه‌ای به وزیر نفت خواستار شفافیت روابط مالی دولت با شرکت های پالایشی شد.
مجید عشقی ، رئیس سازمان بورس | میز نفت
مجید عشقی ، رئیس سازمان بورس | میز نفت
به گزارش میز نفت، سال‌هاست که بیشتر پالایشگاه های کشور به بخش خصوصی و شبه دولتی واگذار شده است اما همچنان روابط مالی دولت با واحدهای پالایشی از شفافیت لازم برخوردار نیست.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم روی همین موضوع دست گذاشته و از اوجی خواسته است این رابطه را شفاف کند. او در نامه خود نوشته است:

«وزارت نفت، نفت خام را به قیمت کشف شده در بورس انرژی و پس از اعمال تخفیف‌های مندرج در قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (۲)، به شرکت‌های پالایشی تحویل دهد، ضمن آنکه شرکت‌های پالایشی بتوانند پس از تأمین سوخت کشور، مازاد محصولات خود (فرآورده‌های اصلی و ویژه) را به صورت مستقل به فروش برسانند. این مهم به شفاف شدن رویه فروش محصولات از سوی شرکت‌های پالایشی و تأمین ارز مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های توسعه و بهبود محصولات کمک شایانی خواهد نمود.»

نامه رئیس سازمان بورس به وزیر نفت - میز نفت

همچنین در این نامه از وزیر نفت خواسته شده است که «موضوعاتی از قبیل قیر به دستگاه‌های اجرایی (موضوع بند ز) تبصره (۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در صورت لزوم با تنظیم قرارداد مشخص و با رعایت صرفه و صلاح سهامداران شرکت‌های ذی ربط (از جمله شرکت‌های پالایش نفت) به شرکت‌های مزبور محول شود.»

يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 31395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *