۰

قیمت بنزین 20 برابر شد

میز نفت - شرکت ملی نفت ونزوئلا با لغو برنامه تثبیت قیمت بنزین در ونزوئلا، قیمت بنزین یارانه ای را 20 برابر کرد.
پمپ بنزین در ونزوئلا | میز نفت
پمپ بنزین در ونزوئلا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، ونزوئلا گرچه یکی از کشورهای بزرگ نفتی جهان و دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان است اما به دلیل تحریم ها و ممنوعیت صادرات بنزین به این کشور در یک بحران قرار گرفته است.

شرکت ملی نفت ونزولا معروف به PDVSA از لزوم افزایش بهای بنزین یارانه ای گفته است. در نهایت نیکولاس مادوور رئیس جمهور ونزوئلا تصمیم گرفته است پس از ژوئن سال 2020 که یکبار قیمت سوخت را افزایش داده، یکبار دیگر این مهم را تکرار کند.

با وجود افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا، سوخت یارانه‌ای که از سوی شرکت PDVSA عرضه می شود، همچنان یکی از ارزانترین قیمتهای سوخت در جهان به شمار می‌رود. با افزایش اخیر، قیمت سوخت به ۲.۳ سنت برای هر لیتر معادل ۱۰ سنت در هر گالن می‌رسد که در مقایسه با قیمت سوخت در پمپ بنزیهای اکثر کشورهای جهان ناچیز است. قیمت بنزین پیش از این ۰.۱ سنت معادل ۰.۵ سنت در هر گالن بود.

 ونزوئلا یک سیستم قیمت گذاری دو گانه دارد که یکی قیمت یارانه‌ای است و دیگری  قیمت بین‌المللی جداگانه ۵۰ سنت برای هر لیتر معادل ۲.۲۷ لیتر در هر گالن است.

گفتنی است ونزوئلا دو سال است که با کمبود بنزین دست و پنجه نرم می کند و بخشی از این کمبود، با صادرات بنزین ایران به ونزوئلا جبران شده است.
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 31398
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *