۰

تغییر تعرفه های قبوض گاز

میز نفت - شرکت ملی گاز ایران در جدیدترین برنامه خود قصد دارد با تغییر تعرفه پرمصرف ها، مصرف گاز را کنترل کند.
قبض گاز | میز نفت
قبض گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در همین باره به ایسنا گفته است موج دوم سرما در راه است و شرکت ملی گاز ایران سه راهکار برای کنترل مصرف در دست دارد. یکی از این راهکارها بحث منابع تولید است که دراین باره، سکوی فاز 14 به مدار عملیاتی وارد شده است.

محمدرضا جولایی گفته است راهکار دوم افزایش بهره وری از طریق تکمیل تعمیرات و خطوط لوله است که طی چند روز آینده، این تعمیرات پایان یافته و ظرفیت تولید و انتقال گاز کامل می‌شود. همچنین ذخیره سازی گاز در مخزن های شوریجه و سراجه قم نیز تا جایی که مخازن اجازه دهند انجام شده است و در زمستان از آنها استفاده می کنیم.

بخش سوم از راهکارهای شرکت ملی گاز هم به مدیریت مصرف باز می‌گردد. جولایی گفته است: یک قسمت کارهایی است که باید مصرف را در بخش‌های دولتی مدیریت کنیم. در بخش‌های دولتی نخستین قسمت کار را انجا داده‌ایم؛ از وزیر نفت مصوبه‌ای گرفته‌ایم که همه ساختمان‌های اداری و مراکز تفریحی و شهرک‌ها در همه کشور را پایش کنیم و اگر مطابق الگوی مصرفی که اعلام شده، رعایت نکنند به انواع‌ مختلف این مصرف را تنظیم خواهیم کرد. یک بخش هم در دیگر وزارتخانه‌هاست که آن را هم از هیئت دولت درخواست کرده‌ایم مصوبه را از معاون اول رئیس‌جمهوری بگیریم و بتوانیم مصارف اداره‌های دولتی را هم برای نمونه با خاموش کردن موتورخانه‌هایشان در ایام تعطیل و اواخر هفته، یا تنظیم موتورخانه‌ها کنترل کنیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: بخش دیگر کنترل مصرف در بخش خانگی و تجاری است. در قسمت صنعتی و تجاری احتمال دارد محدودیت‌هایی داشته باشیم. آنجاهایی که می‌توانند از سوخت استفاده کنند تقریباً تامین شده‌اند و اکنون در حد قابل قبولی است و می‌توانند از سوخت دومشان استفاده کنند، البته این مستمر است و پر کردن مخازنشان تا پایان زمستان تداوم خواهد داشت، اما هم‌اکنون ظرفیت مخازن در نیروگاه‌ها از ظرفیت ذخیره پارسال بیشتر است.  

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اعمال مشوق و جریمه برای مشترکان کم‌مصرف و پرمصرف گفت: همکاران ما در مدیریت گازرسانی در حال تلاش برای بهبود این مصوبه هستند تا یک‌سری از محدودیت‌های قانونی و حقوقی آن را برطرف کنند.

جولایی تصریح کرد: البته جریمه باید طبق همان چیزی باشد که مجلس تصویب کرده است. ما می‌توانیم تعرفه‌ها را تغییر دهیم و تعرفه‌ها باید تغییر کند که البته هنوز تأییدیه‌ای برای آن نداریم، اما جایی که خارج از الگوی مصرف باشد، تذکر لازم به آنها داده می‌شود و طبق همان اگر لازم باشد ممکن است برخورد حقوقی هم انجام شود، اما بحث جرایم را به‌طور حتم باید مجلس تصویب کند تا ما بتوانیم جریمه‌ای اعمال کنیم.  
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 31406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *