۰

روسیه؛ متهم افزایش قیمت گاز

میز نفت - قیمت گاز در اروپا در حالی به 1100 دلار در هر هزار متر مکعب رسیده است که روسیه به عنوان این جهش ناگهانی قیمت گاز لقب گرفته است.
مصرف گاز | میز نفت
مصرف گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت، روز دوشنبه قیمت گاز در اروپا رکوردی دیگر زد که با واکنش سخت برخی کشورهای اروپایی همراه شد.

چند هفته‌ای است که با شروع فصل پاییز شاهد نوعی نوسان سنگین و رشد چند برابری قیمت گاز در سطح اروپا هستیم که یکی از دلایل آن پایین آمدن میزان ذخایر گاز طبیعی زیرزمینی در اتحادیه اروپا است که به صورت طبیعی برای استفاده در فصل زمستان پر می‌شوند.

کار به جایی رسید که قیمت گاز در اوایل ماه جاری حتی تا نزدیک 2 هزار دلار هم رفت. گفته می‌شود تا همین چند روز پیش فقط 71 درصد ظرفیت انبارهای گاز اروپا پر شده است.

برخی کشورهای اروپایی روسیه را مقصر بحران گازی کنونی در اروپا می‌دانند و می‌گویند این کشور به میزان کافی گاز به اروپا پمپاژ نکرده است. در عین حال شاهد آن هستیم که پروژه خط لوله نورداستریم 2 که می‌تواند ظرفیت انتقال گاز روسیه به اروپا را دو برابر کند در بحث و جدل‌های سیاسی میان سران اروپایی بلاتکلیف مانده است.

روسیه همچنین می‌گوید یکی دیگر از مشکلات بازار گاز اروپا منعقد نکردن قراردادهای بلندمدت گازی است.

النا بورمیس تروا، نایب رئیس هیأت مدیره شرکت گاز دولتی گازپروم روسیه می‌گوید کشورهای اروپایی امسال به طور قطع با سطح پایین گاز انبار شده وارد فصل زمستان خواهند شد.
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 31416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *