۰

سرمای زود هنگام عامل افزایش قیمت گاز در آمریکا

میز نفت - پیش بینی سرمای زود هنگام و افزایش نگرانی در مورد عرضه گاز ، 2 عامل موثر در افزایش قیمت گاز در آمریکا بود.
گاز آمریکا | میز نفت
گاز آمریکا | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، قیمت گاز طبیعی آمریکا به‌دنبال بی‌ثباتی‌های موجود و پیش‌بینی یک زمستان سرد که نگرانی درمورد کمبود عرضه آن را افزایش داده است، به بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید.

قیمت گاز آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر 11٫7 درصد افزایش داشته و به 5.898 دلار در هر یک میلیون Btu رسیده‌است که بالاترین رقم از سپتامبر 2020 را نشان می‌دهد.

درحالی‌که هوای معتدل ماه اکتبر به تولیدکنندگان گاز آمریکا اجازه داده بیشتر از حد معمول ذخیره داشته باشند، ولی پیش‌بینی سرد شدن هوا در اوایل نوامبر در مرکز و شرق آمریکا یادآوری می‌کند که عرضه سوخت گرمایشی و همچنین سوخت مورد نیاز برای تولید برق هنوز هم کمتر از سطح طبیعی است. دراین‌بین، آمریکا انتظار دارد هر چه می‌تواند گاز برای کمک به برطرف کردن کمبود آن در اروپا و آسیا صادر کند.

قیمت جهانی گاز طبیعی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در مورد کمبود عرضه آن با نزدیک شدن به فصل زمستان در نیمکره شمالی، افزایش قابل‌توجهی داشته‌است. درحالی‌که آمریکا تقریباً از بحران انرژی که چین و اروپا را دربرگرفته ایمن است، اما افزایش تقاضا برای گاز طبیعی مایع این کشور نگرانی درمورد ذخایر داخلی را بالا می‌برد. قیمت گاز در اروپا و آسیا 5 برابر بالاتر از قیمت گاز آمریکاست.

ارزش سهام شرکت‌های تولیدکننده گاز آمریکا هم افزایش یافته‌است. شرکت ای کیو تی شاهد 4٫9 درصد افزایش سهام بوده و شرکت آنترو ریسورسز هم 4٫3 درصد افزایش ارزش سهام را تجربه کرده است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 31422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *