آیا قیمت گاز دوبرابر می شود؟

5 آبان 1400 ساعت 10:36

میز نفت - تحلیلگران بازار انرژی عقیده دارند قیمت نفت درصورت سرمای بیش از حد هوا در زمستان و ادامه افزایش تدریجی تولید اوپک‌پلاس، به ۱۰۰دلار در هر بشکه خواهد رسید.


به‌گزارش میز نفت ، اگر زمستان سختی در راه باشد، قیمت نفت احتمالاً به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد و گاز طبیعی هم نسبت‌به قیمت فعلی 2 برابر می‌شود.

 تحلیلگران عقیده دارند اگر زمستان پیشِ‌رو مخصوصاً در اروپا و آسیا زمستان سردی باشد، افزایش قابل‌توجهی در قیمت انرژی به وجود خواهد آمد. اما اگر زمستان پیشِ‌رو معتدل باشد، قیمت نفت و گاز طی سه‌ماهه اول سال آینده میلادی در حد معقولی باقی می‌ماند.

انتظار می‌رود تقاضای بالا برای نفت و پایین بودن سطح ذخایر انرژی، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا را در پایان سال جاری میلادی به 90 دلار در هر بشکه برساند.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز هم که قبلاً پیش‌بینی خود برای نفت خام برنت را در پایان سال جاری میلادی تا 90 دلار در هر بشکه بالا برده بود، حالا اعلام کرده است این رقم احتمالاً از 90 دلار هم فراتر می‌رود و دلیل آن افزایش تمایل به نفت به‌دنبال بالا رفتن قیمت گاز است.

این بانک سرمایه‌گذاری عقیده دارد یک‌میلیون بشکه در روز به تقاضای جهانی برای نفت افزوده می‌شود.
تحلیلگران گلدمن ساچز می‌گویند: «با در نظر گرفتن این‌که کشورهای عضو اوپک‌پلاس به سهمیه افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز ادامه خواهند داد، قیمت نفت باید تا 110 دلار در هر بشکه بالا برود تا کسری بازار در سه‌ماهه اول 2022 جبران شود».



منبع : تسنیم


کد مطلب: 31449

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31449/آیا-قیمت-گاز-دوبرابر-می-شود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir