۱
۱

مذاکرات گازی با رستم قاسمی؟

میز نفت - در حالی که مقامات ترکمنستانی در دیدار با وزیر نفت درباره تجارت گاز گفت و گو کردند،رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات توافقات گازی گفته است!
رستم قاسمی | میز نفت
رستم قاسمی | میز نفت
به گزارش میز نفت،  رستم قاسمی در مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در جلسه روز گذشته توافقات کلی انجام شد که در حوزه انرژی، شامل آمادگی برای تعیین مکانیزم سوآپ گاز طبیعی ترکمنستان از مسیر جمهوری اسلامی ایران، ترسیم همکاری آتی در بخش اکتشاف منابع هیدروکربنیک در دریای خزر به شکل مشترک، استمرار همکاری در بخش نفت و گاز و محصولات نفتی، توافق بر افزایش تجارت برق بین دو کشور است.

قاسمی همچنین در بخشی از سخنان خود ضمن قدردانی از دعوت معاون رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان برای حضور وی در چندماه آتی به آن کشور، گفت: مزیت‌های دو کشور ایران و ترکمنستان فراوان است که می تواند در جهت منافع مردم دوکشور توسعه پیدا کند.

قاسمی ادامه داد: مقرر شده است تا خط انتقال برق ۴۰۰ کیلو ولت از ترکمنستان به سرخس در  آینده نزدیک شروع می‌شود و شرکت‌های ایرانی با توجه به توانمندی‌های اجرا و تولید کالا می‌توانند در این پروژه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته شرکت‌های ارایه دهنده خدمات مهندسی ایرانی در ترکمنستان فعال بودند و در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف حضور داشتند که چند سالی است این مراودات کاهش یافته است، تصریح کرد: توافق دو کشور فرصتی است تا شرکت‌های ایرانی و همچنین شرکت‌های ترکمنستانی، مراودات مهندسی را برقرار کرده و گسترش بدهند.

قاسمی توضیح داد: حوزه‌های مختلف همکاری دو کشور امروز با نگاه مثبت طرفین برای جذب سرمایه‌گذاری و برای مشارکت اجرایی در دو کشور این آمادگی در دو طرف وجود دارد و امیدواریم از این فرصت استفاده کرده و سطح مراوادات اقتصادی دو کشور را به سطح مطلوبی برسانیم.

 
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب: 31464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آشنا به موضوع
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود

در لید خبر نوشته با علامت تعجب نوشته شده "میز نفت - در حالی که مقامات ترکمنستانی در دیدار با وزیر نفت درباره تجارت گاز گفت و گو کردند،رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات توافقات گازی گفته است!"

برای اطلاع خدمت شما عرض می کنم که هر وزیری مسئولیت اجلاس های مشترک اقتصادی ایران با چند کشور را برعهده دارد مثلا وزارت راه و شهرسازی با هر وزیر و در هر دولتی اجلاس های سوریه و ترکمنستان و چند کشور دیگر را به عنوان نماینده ایران و دولت در تمام بخش ها مدیریت و راهبری می کند. اینکه وزیر راه رئیس اجلاس بوده و در مورد فعالیت های رسانه ای، برق و نفت و حمل و نقل مذاکره و صحبت کرده موضوع مربوط به مسئویت ایشان در این اجلاس بوده است.

اینکه در خبر اینگونه اظهار شده است با علامت تعجب ناشی از بی اطلاعی خبرنگار محترم از این موضوع است. می توانید موضوع را اصلاح کنید.