۰

گاز در اروپا رکورد قیمتی می زند

میز نفت - با سرد شدن هوا در اروپا، بسیاری از کارشناسان انرژی پیش بینی می کنند قیمت گاز طی هفته های آینده باز هم رکورد می زند و مردم اروپا باید خود را برای افزایش قیمت گاز آمادده کنند.
صنعت گاز | میز نفت
صنعت گاز | میز نفت
به گزارش میز نفت، طی هفته های گذشته قیمت گاز در قاره اروپا رکوردهای جدیدی زد و به همین دلیل، روسیه به عنوان عامل این افزایش قیمت متهم شد. از سوی دیگر، هوا در اروپا هنوز به مرز یخبندان نرسیده است و به همین دلیل، پیش بینی می شود قیمت گاز باز هم رکورد می زند.

راشاتودی در این باره نوشت: 
 ماریو مِهرِن مدیرعامل شرکت نفت و گاز وینتر شیل گفت که وقوع یک زمستان سرد و یخبندان به تداوم افزایش قیمت گاز در اروپا منجر شده و به بحران این قاره در حوزه انرژی دامن می‌زند. در صورتی که زمستان سختی اتفاق بیفتد، قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

وی تأکید کرد: بی‌جهت نیست که نگران کمبود گاز در شرایط کنونی در بازار اروپا هستیم. قیمت گاز در معاملات دیروز بازار لندن 1090 دلار به ازای هر هزار مترمکعب بود اما اوایل ماه جاری حتی رقم 1900 دلار را هم دیده است.البته  بهره‌برداری از خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم نورداستریم2 می‌تواند تنش در بازار گاز اروپا را کاهش دهد.

 
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب: 31465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *