۱

هشداری که زنگنه به آن بی محلی کرد

میز نفت - جایگاه داران می گویند طی دو سال گذشته به وزارت نفت هشدار داده بودند سامانه هوشمند سوخت ممکن است مورد حمله سایبری و اختلال قرار بگیرد.
پمپ بنزین | میز نفت
پمپ بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت، این مهم را اسدالله قلی زاده رئیس صنف جایگاه‌داران به خبرگزاری فارس گفته و اضافه کرده است: : از دو سال گذشته همزمان با ایجاد مشکلات در حوزه سخت افزاری و خرابی کارت‌خوان‌های هوشمند سوخت وارد مذاکره با مسئولان نفتی و غیرنفتی شدیم و حتی در مکاتبات محرمانه وقوع بحران را هشدار داده بودیم. جلسات تخصصی برگزار کردیم و وعده برای رفع مشکل داشتیم.

قلیزاده ادامه داد: اختصاص منابع برای نگهداری و ارتقای این سیستم باید از سوی وزارت نفت در ۸ سال گذشته مدیریت می‌شد ولی این کار صورت نگرفت. به اعتقاد کارشناسان بی‌توجهی نسبت به تعمیرات و نگهداری سامانه‌ای که نزدیک به ۱۵ سال از عمر آن میگذرد باعث افزایش احتمال بروز تهدیدات مختلف می‌شود و ما تقاضا داریم نسبت به این قصورها در دولت قبل تحقیق و تفحص صورت بگیرد.

قلیزاده گفت: جایگاه‌داران هم در مبحث سخت افزاری سامانه و هم وضعیت فعلی با مشکل در جایگاه‌ها مواجه میشوند و به این روال اعتراض جدی دارند و آمادگی هر گونه همکاری در جهت تبیین راهکارها و جلسات تخصصی که منجر به بهبود شرایط میدانی شود را دارند، چرا که بدون حلقه نهایی ارتباط با مردم تصمیمات به سرانجام قطعی باکیفیت بالا نمیرسد و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار هم به این موضوع اشاره دارد.
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۴۳
کد مطلب: 31466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *