قیمت نفت روی دور کاهشی افتاد

8 آبان 1400 ساعت 10:10

میز نفت - در حالی که اقتصادهای جهان در حال ترمیم تبعات منفی کرونا هستند، قیمت نفت در سال 2021 شاهد افزایش بوده است، اما این هفته قیمت شاخص های نفتی کاهش داشته و نفت برنت اولین افت هفتگی حدود دو ماه اخیر را به ثبت رساند.


به گزارش میز نفت ، به دنبال گمانه زنی ها در مورد اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش روند فعلی افزایش محدود تولید را ادامه خواهند داد، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه شاهد افزایش بود، اما قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد ثبت کاهش هفتگی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 6 سنت افزایش به 84 دلار و 38 سنت رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با 76 سنت معادل 0.9 درصد رشد به 83 دلار و 57 سنت رسید.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «هرچند ممکن است نفت بیشتری از سوی ایران روانه بازار شود، اما بعید به نظر می رسد که اوپک پلاس تولید خود را بیش از این افزایش دهد.»

از روز چهارشنبه و به دنبال گزارش دولت آمریکا در خصوص افزایش 4.3 میلیون بشکه ای ذخایر نفتی این کشور قیمت ها روند کاهشی به خود گرفته است. ایران گفته مذاکرات احیای برجام تا پایان ماه نوامبر از سرگرفته خواهد شد.

شرکت های انرژی آمریکایی در ماه اکتبر برای پانزدهمین ماه متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز را افزایش داده اند. شرکت های اکسون و شورون به دنبال افزایش سکوهای حفاری در میدان شیل پرمیان هستند. این شرکت ها سال گذشته تعداد پرسنل و فعالیت های تولیدی خود را در این منطقه به میزان قابل توجهی کاهش داده بودند.
روز پنجشنبه الجزایر اعلام کرد با توجه به وضعیت عدم قطعیت و ریسک های موجود در بازار افزایش تولید نفت گروه اوپک پلاس در ماه دسامبر نباید از 400 هزار بشکه در روز تجاوز کند.

روز جمعه و پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت مسکو ممکن است شروع به ارسال گاز به مخازن ذخیره انرژی اروپا کند، روند کاهش قیمت گاز در انگلیس و اروپا ادامه یافت.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 31478

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/31478/قیمت-نفت-روی-دور-کاهشی-افتاد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir