۰

یکی از مصیبت های غواصان نفت|عکس

میز نفت - شرایط کاری سخت، مصائب فراوانی را به غواصان نفتی تحمیل کرده است و بیشتر غواصان، با مشکلات جسمی سختی مواجه می شوند.
به گزارش میز نفت، امروزه بعضی از فعالیت‌های زیر آب به‌ویژه در آب‌های عمیق به وسیله ماشین‌ها، ربات‌ها و ربات‌های مناسب و ویژه‌ای با نام اختصاری «ROV» (Remotely operated underwater vehicle) انجام می‌شود، ولی این ابزار هنوز نتوانسته است جای غواصان را بگیرد، هنوز هم بسیاری از کارها باید به وسیله غواص انجام شود.

قوی‌ترین تیم غواصی در خلیج فارس را فلات قاره دارد که از نظر دانش فنی و تجربه عالی هستند و برای غواصی در عمق‌های بالا توان بالایی دارند، اما از نظر برخوداری از تجهیزات خوب، ضعیف است. غواصانی که شرکت نفت فلات قاره دارد، هیچ شرکت و پیمانکاری ندارد. بیشتر غواصان شرکت‌های پیمانکاری خارجی هستند.

واحد تعمیرات زیر آب شرکت نفت فلات قاره ایران، پیش از اینکه شرکت‌های پیمانکاری ارائه کننده خدمات غواصی زیاد شوند، به دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های نفتی و غیزنفتی هم خدمات می‌داد، اما خوشبختانه شرکت‌های خصوصی زیادی در این بخش فعال شده‌اند که تجهیزات به روزی دارند و در مناقصه‌ها شرکت و نیازهای سازمان‌ها را برطرف می‌کنند.

غواص نفتی - میز نفت
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 31479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *