۰

فشار به اوپک پلاس بیشتر شد

میز نفت - کشورهای بزرگ دنیا به تازگی کمی از کرو فاصله گرفته و اقتصاد آنها در حال ترمیم است از اوپک‌پلاس درخواست افزایش تولید دارند.این کشورها قیمت 85 دلاری نفت را مناسب نمی دانند .
اوپک پلاس | میز نفت
اوپک پلاس | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، کشورهای مصرف‌کننده نفت طی یک‌سال گذشته هرروز نسبت به روز گذشته بیشتر نگران افزایش قیمت نفت بوده‌اند؛ اول تا 50 دلار در هر بشکه، بعد 75 دلار و حالا بیش‌از 85 دلار در هر بشکه. به‌دنبال هشدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یکی از اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در مورد نفت 100دلاری، زنگ‌های خطر به صدا درآمده است.

افزایش تورم برخی بانک‌های مرکزی را به‌سمت افزایش زودتر از حد انتظار نرخ بهره سوق داده است، بنابراین آمریکا، هند، ژاپن و سایر کشورهای مصرف‌کننده نفت فشار دیپلماتیک خود را بر اوپک‌پلاس افزایش داده‌اند.

کمپینی پشت درهای بسته ایجاد شده است تا اوپک‌پلاس را متقاعد به تسریع روند افزایش تولید خود کند. ائتلاف اوپک‌پلاس در زمان حاضر روزانه 400 هزار بشکه در روز به تولید خود می‌افزاید و نشست رسمی آن در چهارم نوامبر تشکیل خواهد شد تا سیاست تولید خود را مورد بررسی قرار دهد.

دولت بایدن که با افزایش قیمت بنزین با بالاترین رقم طی 7 سال گذشته مواجه است، هفته‌هاست از اوپک‌پلاس درخواست افزایش تولید را دارد. ژاپن، چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا هم در اواخر اکتبر همین درخواست را از اوپک‌پلاس کرد. هند، سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا هم درخواست نفت خام بیشتری کرده است. چین علناً درخواستی نداشته است ولی طبق گفته دیپلمات‌ها همین تقاضا را از اوپک‌پلاس دارد.

آموس هاچستین، یکی از دیپلمات‌های برتر آمریکا در زمینه انرژی در این هفته با اشاره به درخواست اکثر کشورهای بزرگ مصرف‌کننده نفت گفت: «ما در یک بحران انرژی قرار گرفته‌ایم و تولیدکنندگان باید تعادل و ثبات بازارهای نفت و گاز را تضمین کنند».

مقامات آمریکا، ژاپن و هند به‌طور خصوصی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و با سایر کشورهای بزرگ تولیدکننده و مصرف‌کننده هم تماس گرفته‌اند. این درخواست‌ها حدود 3 هفته پیش‌آغاز شده ولی طی روزهای اخیر و با افزایش قیمت نفت به بیش‌از 85 دلار در هر بشکه شدت گرفته است.

عربستان و سایر تولیدکنندگان نفت تا امروز تمایلی به افزایش بیشتر تولید نشان نداده‌اند و عقیده دارند افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز برای تأمین نیاز جهانی به نفت در بحبوحه‌ بهبود اقتصادها از بحران کرونا کافی است.
وزیر انرژی عربستان عقیده دارد دنیا هنوز از بحران خارج نشده است و باید در مورد افزایش تولید محتاط بود.



منبع : تسنیم
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 31483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *