۰

جایگاه های سوخت کشور آرام گرفت

میز نفت - فاطمه کاهی گفت: در حال حاضر امکان عرضه بنزین سهمیه‌ای با کارت سوخت در بیش از 2000 جایگاه سوخت کشور در حال عرضه است .
بنزین | میز نفت
بنزین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور گفت: بعد از تکمیل فعال‌سازی جایگاه‌های سوخت به صورت آفلاین و عرضه بنزین آزاد، از روز گذشته تا کنون تمام تمرکز شرکت ملی پالایش و پخش بر اتصال جایگاه‌ها به سامانه هوشمند سوخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان دریافت بنزین سهمیه‌ای با  کارت سوخت در بیش از 2000 جایگاه سوخت سراسر کشور فراهم شده است و در 1800 جایگاه دیگر نیز بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود.

کاهی اظهار داشت: بدین صورت تاکنون بیش از 50 درصد جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند.

*وضعیت جایگاه‌های سوخت در استان تهران

همچنین پیگیری‌های خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حاکی از این است که در شهر تهران از 210 جایگاه سوخت، 95 جایگاه به سامانه سوخت وصل شده و بنزین با نرخ 1500 تومان را به خودروها عرضه می‌کنند.

در استان تهران نیز از مجموع 320 جایگاه سوخت، 140 جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند و بنزین سهمیه‌ای عرضه می‌کنند. بدین صورت آمار اتصال جایگاه‌های سوخت استان تهران به سامانه سوخت نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است.

*اتصال 2600 پمپ بنزین به سامانه هوشمند سوخت تا پایان امروز

همچنین جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرد که با تلاش تیم‌های فعال این شرکت،  آمار جایگاه‌های متصل به سامانه هوشمند تا پایان امروز 8 آبان‌ماه به 2600 جایگاه افزایش می‌یابد.

جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته در توضیحاتی عنوان کرد که سهمیه بنزین ویژه‌ خودروها برای جبران مدت زمان وقوع اختلال در سامانه سوخت تا پایان آبان‌ماه واریز می‌شود. هنوز میزان سهمیه تعیین نشده است.

مردم می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با لینک، جزئیات مربوط به جایگاه‌های سوخت فعال در هر استان و شهرستان را مشاهده کنند.



منبع : فارس
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 31491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *