۰
زمستان سخت برای آمریکا

بحران پروپان در ایالات متحده

میز نفت - بر اساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت پروپان در این کشور در حال رکوردزنی است بطوری که انتظار می رود متوسط هزینه تامین پروپان بیش از 90 درصدافزایش یابد.
پروپان | میز نفت
پروپان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در هفته اول فصل گرمایش زمستانی، قیمت پروپان برای مصرف کنندگان آمریکایی به 2.59 دلار رسید که بالاترین قیمت شروع زمستان از سال 2011 بود. قیمت پروپان در طول چهار هفته اول فصل زمستان  49 درصد بیشتر از زمستان گذشته بوده است.

ذخایر پروپان در ایالات متحده محدود است و در فصل زمستان امسال بسیار پایین تر از میانگین سال های اخیر بوده است. اداره اطلاعات انرژی امریکا گفته است موجودی هفتگی این کشور به طور متوسط ​​28 درصد کمتر از زمان مشابه در سال گذشته و 21 درصد کمتر از میانگین پنج ساله اخیر (2015-2020) بوده است.

پروپان سوخت اولیه گرمایش 5 درصد از خانه های ایالات متحده است که در شمال شرق و غرب میانه رایج تر است. حداقل 14 درصد از خانه ها در ورمونت، نیوهمپشایر، داکوتای جنوبی، داکوتای شمالی و مونتانا از پروپان به عنوان سوخت اولیه گرمایش استفاده می کنند. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در اوایل این ماه در چشم انداز سوخت زمستانی خود گفت: قیمت های بالای انرژی خرده فروشی ایالات متحده، که بسیاری از آنها در حال حاضر به بالاترین حد چندین ساله رسیده اند، منجر به افزایش قبوض انرژی مسکونی برای آمریکایی ها در این زمستان خواهد شد. به همین دلیل، مصرف کنندگان پروپان بیشترین افزایش قیمت را در قبوض زمستانی خود نسبت به زمستان سال گذشته خواهند دید.

در مقایسه با هزینه گرمایش زمستان گذشته، اداره اطلاعات انرژی انتظار دارد خانوارهای ایالات متحده 54 درصد بیشتر برای پروپان، 43 درصد بیشتر برای نفت سفید، 30 درصد بیشتر برای گاز طبیعی و 6 درصد بیشتر برای گرمایش الکتریکی هزینه کنند. اگر دمای زمستان سردتر از حد انتظار باشد، خانوارهای ایالات متحده حتی بیشتر برای قبوض گرمایش هزینه خواهند کرد.  برای 5 درصد از خانوارهای ایالات متحده که عمدتاً با پروپان گرم می شوند، متوسط ​​هزینه در زمستانی سردتر از حد انتظار 94 درصد افزایش می یابد.

 
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 31494
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *