۰

درآمد دولت از اختلال بنزینی

میز نفت - بررسی های یک سایت خبری می گوید هر روز اختلال در سامانه هوشمند سوخت، درآمد روزانه دولت از فروش بنزین را 150 میلیارد تومان افزایش می دهد.
به گزارش میز نفت، فرضیه‌ای که در بین مردم بیشتر از همه درباره آن صحبت می‌شود، منفعت دولت از قطع بنزین یارانه‌ای است.

فرضیه‌ای که در صحبت‌های هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی  نیز به آن اشاره شده که دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین است. اگرچه این اتفاق باعث بروز اختلال گسترده در سیستم سوخت‌رسانی کشور شده اما با نگاهی به آمار و ارقام ثبت شده در همین چند روز و همچینن وضعیت کسری بودجه دولت و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، می‌توان دریافت که این اتفاق ناخوشایند به نفع و سود دولت تمام شده است. بر همین اساس، وضعیت فعلی باعث شده این فرضیه شکل بگیرد که دولت از فرصت اختلال در سامانه سوخت‌گیری استفاده کرده و به دنبال عادی‌سازی بنزین سه هزارتومانی در جامعه و حذف بنزین یارانه‌ای است.

یک حساب سر انگشتی از حجم گردش مالی روزانه بنزین نشان می‌دهد، روزانه دست‌کم ۷۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که سهم بنزین سهمیه‌ای از آن حدود ۶۰ درصد و سهم بنزین آزاد بین ۳۵ تا ۴۰ درصد گزارش شده است.

به بیان ساده تر، اگر تا هفته پیش گردش مالی سرانه بنزین مصرفی به نرخ آزاد حدود ۷۸ میلیارد تومان بود، اکنون با اختلال در عرضه بنزین یارانه‌ای و اجبار مردم به دریافت بنزین آزاد، گردش مالی روزانه بنزین با نرخ آزاد به ۲۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

درآمد دولت از اختلال بنزینی - میز نفت
يکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 31515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *