۰

موافقت کویت و عراق با اوپک پلاس

میز نفت - وزرای نفت کویت و عراق عرضه فعلی نفت جهت ثبات بازار را کافی می‌دانند و از طرح اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید در اجلاس روز پنجشنبه دفاع می کنند.
کویت و عراق | میز نفت
کویت و عراق | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، کویت و عراق از طرح اوپک پلاس برای افزایش روزانه 400 هزار بشکه‌ای تولید در اجلاس روز پنجشنبه حمایت می‌کنند. این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که آمریکا دوباره درخواست خود را برای عرضه بیشتر نفت جهت مهار افزایش قیمت آن اعلام کرده‌است.

محمد عبداللطیف الفارس، وزیر نفت کویت در روز دوشنبه گفت کشورش از طرح افزایش تولید اوپک پلاس حمایت می‌کند چون عرضه کافی نفت به بازار جهت متعادل نگه‌داشتن آن را تضمین خواهد کرد.شرکت دولتی بازرگانی نفت عراق (سومو) هم در روز شنبه اعلام کرد عراق میزان افزایش فعلی تولید را برای برطرف کردن تقاضا و ثبات بازار مناسب می‌داند.

فشار مصرف‌کنندگان بزرگ نفت به اوپک برای افزایش تولید جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در روز شنبه از کشورهای تولیدکننده نفت عضو گروه 20 خواست تولید را افزایش دهند تا از روند بهبود اقتصاد جهان اطمینان حاصل شود.
این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا بخشی از تلاش کاخ‌سفید برای تحت فشار قرار دادن اوپک و متحدانش برای افزایش عرضه نفت است.

قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه به حدود 85 دلار در هر بشکه رسید و این در حالی است که چین اعلام کرده بود از ذخایر سوخت خود برای افزایش عرضه به بازار و حمایت از ثبات قیمت در برخی مناطق برداشت خواهد کرد.
عربستان، بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، قبلاً هرگونه درخواستی برای افزایش تولید این گروه را رد کرده و اعلام کرده بود میزان عرضه نفت به بازار کافی است.

غیر از احتمال مازاد عرضه نفت در بازار، عامل دیگری که مانع افزایش تولید اوپک پلاس می‌شود عدم اطمینان در مورد زمان بازگشت نفت ایران به بازار است.ایران هفته گذشته اعلام کرد مذاکرات با 6 قدرت برتر دنیا جهت احیای قرارداد اتمی برجام تا پایان نوامبر از سر گرفته خواهد شد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 31551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *