۰

ورود روسیه برای حل بحران انرژی چین

میز نفت - روسیه پس از کمک به حل بحران انرژی اروپا ،این بار با ورود به بحران برق در چین ، صادرات برق خود را 2 برار کرد.
روسیه و چین | میز نفت
روسیه و چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سخنگوی هلدینگ انرژی گروه اینتر رائو Inter RAO روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات برق خود را به چین از اول ماه نوامبر تقریباً دو برابر کرده است.

در ماه اکتبر پکن یک درخواست رسمی به این شرکت برای افزایش صادرات برق به چین و رساندن آن به 555 میلیون کیلووات ساعت در ماه ارائه کرده بود.

الکساندرا پانینا، رئیس بخش بازرگانی گروه اینتررائو گفت که این هلدینگ قادر است تقریباً کل حجم این برنامه را پوشش دهد.

اینتر رائو ماه گذشته در بحبوحه تشدید بحران انرژی در استان‌های شمالی چین که منجر به قطعی برق و خاموشی شد، شروع به افزایش عرضه به این کشور کرد.

در تاریخ 27 سپتامبر، پورتال خبری زمیان Zemyan چین گزارش داد که در 20 منطقه این کشور به دلیل کمبود زغال سنگ، عرضه برق محدود شده است.مقامات سپس محدودیت هایی را در مصرف انرژی در چندین استان شمال شرقی نه تنها برای شرکت های صنعتی، بلکه برای خانوارها و اماکن اداری اعمال کردند.

رسانه های چینی می گویند تغییرات قانونی در استانداردهای ملی زیست محیطی دلیل کمبود زغال سنگ و افزایش قیمت این کالا بوده است. همچنین واردات زغال سنگ از تامین کنندگان خارجی به دلیل همه گیری ویروس کرونا دچار اختلال شد.

پس از اینکه 60 معدن زغال سنگ در بزرگترین منطقه تولید این محصول در چین مجبور به تعطیلی در بحبوحه شرایط جوی شدید شدند، قیمت آتی زغال سنگ در چین ماه گذشته به بالاترین حد خود رسید. چند روز بعد، دمای بسیار سرد در بخش‌هایی از چین باعث شد که قیمت زغال‌سنگ حتی با افزایش تقاضای برق افزایش یابد.

اواسط ماه اکتبر، مقامات چینی دستور افزایش تولید زغال سنگ را برای مهار بحران برق صادر کردند. چین بیش از نیمی از زغال سنگ جهان را استخراج و مصرف می کند و این کالا در بیش از 60 درصد تولید برق این کشور نقش دارد.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 31552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *