۰
۲

جوابیه زارعی به گزارش میز نفت

میز نفت - نصرالله زارعی، معاون شرکت مهندسی و توسعه نفت در جوابیه ای به گزارش میز نفت پاسخ داد.
نصرالله زارعی | میز نفت
نصرالله زارعی | میز نفت
به گزارش میز نفت، نصرالله زارعی معاون شرکت مهندسی و توسعه نفت در واکنش به گزارش این رسانه با عنوان «پایان داماد در آزادگان جنوبی» جوابیه ای را برای میز نفت ارسال کرد که وفق قانون مطبوعات، این جوابیه منتشر شده و در زمان مقتضی توضیحات تکمیلی این پایگاه خبری - تحلیلی نیز منتشر می شود. 

متن جوابیه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
جناب آقای وحید حاجی پور 
سردبیر پایگاه خبری و کانال تلگرامی میز نفت 
با سلام

 در خصوص مطلب منتشر شده به شماره 31542 مورخ 11 آبان ماه 1400  تحت عنوان " پایان داماد در آزادگان جنوبی " ، جوابیه و توضیح ذیل بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات ، جهت درج درآن پایگاه خبری و کانال تلگرامی اعلام می گردد و تقاضا دارد این جوابیه در هر دو پایگاه خبری و کانال تلگرامی منعکس گردد:

1- در نفت و یا سایر سازمان ها از خانواده ویا افراد دارای روابط سببی و نسبی خانوادگی  ممکن است همزمان نفراتی مستخدم آن دستگاه باشند و این محدود به یک سطح و موردخاصی نیست کما اینکه از گذشته و تاکنون و حتی در سطوح عالیه نظام، افراد با نسبتهای سببی و نسبی فراوانی مشغول خدمت هستند و منع قانونی هم قاعدتا نداشته است.

2- در خصوص انتساب مطالب اخیر و مطالب گذشته شما ،  جناب مهندس نوذری هیچ گاه قایل به ورود به مباحث رسانه ای نبوده و تمایلی به ورود و پاسخ به مباحث رسانه ای نداشته اند وهمواره در این خصوص به این  گفته بسنده کرده اند که  قضاوت را به خدا و کارکنان شریف صنعت نفت واگذار می کنند.

3- اینجانب از طریق آزمون استخدام رسمی فارغ التحصیلان با معدل بالای 17 فوق لیسانس و با مدرک مهندس شیمی  در سال 1379 و قبل از ورود آقای نوذری به صنعت نفت و از پترو شیمی کار خود را شروع نموده و رزومه بنده و پرونده پرسنلی بنده گواه براین دارد که به هیچ گونه رانت و توصیه ای نیازمند نبوده و علی رغم استنباط هدفمند نگارنده مطلب فوق و  معدود نفراتی دیگر ، هیچگاه از جایگاه سببی دیگران استفاده ننموده و موید این مطلب دوری حدود 6 ساله اینجانب از نفت از سال 92 که یک سال آن عمدتا خانه نشین و مرخصی بدون حقوق بوده ام می باشد. هیچگاه متقاضی و مشمول و رانت خواهانی که بواسطه  سببی، نسبی و سیاسی استخدام صنعت شده و یک شبه برخوردار از ترفیعات نامتعارف گردیده، نبوده و مویداین مطلب نیز عدم محاسبه وقفه سه سال مرخصی خدمت در پتروشیمی جم و فاز 22-24 پارس جنوبی در شرکت صدرا، که تمام کارم مرتبط با صنعت نفت بوده و باوجود پرداخت کسورات، تاکنون وقفه ترفیعاتی آن حل نشده است! در صورتی که افرادی در صنعت با سابقه مهاجرت و کار در خارج از کشور و .... موفق به رفع وقفه خدمتی و اخذ ترفیعات و حتی ترفیعات دو رتبه ای تشویقی شده اند.

4- محل استخدامی  بنده شرکت مهندسی و توسعه نفت بوده است و پس از پایان ماموریت در ایدرو ، طبیعتا به این شرکت خود را معرفی نموده ام و مدیر عامل محترم وقت، حکم معاونت توسعه - که اکنون نیز در حال ادامه خدمت براین سمت می باشم- را صادر نمودند.

5- علیرغم میل باطنی و مخالفت ، نهایتا مکلف به پذیرفتن مسئولیت آزادگان جنوبی شدم و بدلایلی که در بند بعدی توضیح خواهم داد ، درخرداد سال 1399 استعفا داده و برخلاف ادعای مندرج  مطلب شما برکنار نشدم و بر خلاف ادعای دیگر! فقط به درخواست مدیر عامل محترم وقت شرکت ملی نفت، بعد از یک هفته به آزادگان جنوبی برگشتم.

6- طرح آزادگان جنوبی دارای فراز و نشیب های مختلف و متعددی بوده که اثر گذار ترین آن تغییر سیاست ها و رویکرد ها بدلایل تحریم و یا  به تصمیم مدیران بالا دست شرکت متن بوده است و شرکت متن همواره مجری سیاست ها و تصمیمات بالادست خود بوده که قاعدتا امری طبیعی و سازمانی می باشد. دست اندرکاران و همکاران سابق نیز، مانند بنده مجری سیاست ها بوده و بنا بر شرایط، موفق به حصول پیشرفت هایی برای طرح شده اند و موفقیت یا عدم موفقیت بنده و سابقین  نیز بیشتر متوجه سیاست ها و رویکرد های ابلاغی بوده است.

7-  زمان ورود بنده به آزادگان جنوبی، همراه شد با سیاست دولت و وزارت نفت مبنی بر اولویت قرار دادن طرح خط لوله گوره – جاسک که تمام تمرکز مدیریتی و تزریق نقدینگی مبتنی  براین سیاست شد و موید و مستند این مطلب، تعداد جلسات تشکیل شده در خصوص طرح آزادگان در دو سال و نیم گذشته که به تعداد انگشتان دو دست  هم نرسید! و تامین مالی کمتر از 20 در صد بودجه مورد نیاز اجرا و تکمیل طرح  بوده است. البته موانع متعدد و مختلف دیگری نیز وجود داشته، لکن دلایل اصلی عدم تحقق اهداف طرح، طی دو سال و نیم اخیر، که تعیین کننده و موثرترین آن ، کم توجهی مدیریت و عدم تامین مالی بوده است.

8- حفاری 20 حلقه چاه ، شروع و نزدیک به تکمیل نمودن 5 منیفولد ،نزدیک به  تکمیل بودن  دو گاسپ شمالی و جنوبی ، بازگردانی تولید به سقف تولید 105 هزاربشکه (تنها 6 هزار بشکه با رکورد تولید قبلی اختلاف داشته ایم ) با احیاء چاههای از سرویس خارج شده و تکمیل و به تولیدرساندن چاههای جدید ، تکمیل و به سایت رساندن اغلب اقلام دیر تحویل با توجه به محدودیت های گفته شده ، حاکی از استفاده حداکثری از محدودیت نقدینگی تزریق شده به طرح بوده است.

9- در خصوص مدیریت و تعامل با پیمانکاران: پیمانکارانی که کار کرده و بدون بهانه پیشرفتهایی برای پروژه حاصل نموده بودند، حمایت شده و پیمانکارانی که علی رغم حمایت و کمک، تعلل و تاخیر داشته اند، فارغ از جایگاه خصوصی ،خصولتی ، دولتی و وابستگی و حامیان آشکار و پنهان آنها، اخطار قرار دادی و حتی خلع ید گردیدند؛ که البته همه این موارد مبتنی بر قانون و مفاد قرارداد و طی مراحل اداری و کاری سازمانی انجام شده است.

10- درخصوص مصاحبه بنده  با خبرگزاری فارس  و قضاوت انجام شده نیازی به پاسخ نمی بینم. خوانندگان آن مصاحبه و مطلب شما، شناخت کافی از بنده و رویکرد رسانه ای و جریان فکری آن رسانه دارند.

11- در خصوص حفاری 15 حلقه چاه آزادگان؛ شرکت متن و بالطبع مجری طرح ، تابع تصمیمات شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت بوده و اتفاقا خبرگزاری و خبرنگاری که این موضوع را به غلط و به هدف تخریب رسانه ای کرده بودند را، بازپرس محترم دادسرای ویژه مطبوعات، قرار جلب به دادرسی صادر فرمودند و بعدا خبرنگار محکوم بعد از اخراج از آن خبرگزاری ، اعتراض نمودند و منع تعقیب صادر شد که وکیل بنده توصیه به پی گیری داشتند که هنوز تصمیمی  نگرفته ایم ولی در صورت تصمیم و نیاز، به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادسرای عالی انتظامی قضات شکایت خواهم برد؛ چرا که اعمال نفوذ آن خبرگزاری باعث صدور قرار منع تعقیب شده است؛ هر چند اصولا قایل به ورود این مباحث نبوده و نیستم.


در پایان اعلام می دارد دیگر حقوق تعریف شده در قانون مطبوعات برای اینجانب، در صورت تعلل و امتناع آن رسانه و کانال تلگرامی از درج جوابیه باقی خواهد بود.

با تشکر 
نصراله زارعی 
معاونت توسعه شرکت مهندسی و توسعه نفت
۱۴۰۰/۰۸/۱۲
 
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب: 31578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همیشه هر کسی دشمن داشته...مهندس نوذری آدم خوبی هست.
ازاد
Iran, Islamic Republic of
معمولا دروغ را با دروغ توجیه نمیکنند
از ایشون سوال بشه کدوم منیفولد را تقریبا آماده کرده
منیفولد ۵ علی رغم ورود کالای مربوطه به انبار پیمانکار از سه سال گذشته پیشرفتی حدود ۶۰ درصد داره
سایر منیفولد ها شامل منیفولد ۱۰،۹،۸،۶،۳و ۱ از سه سال گذشته درهمان شرایطی که بخش سیویل و ساختمان قرارداشته ، می‌باشد و دریغ از جابجایی یک عدد اجر و یا یک متر لوله
گاسپ شمالی و جنوبی دو سال و نیم گذشته با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۳ درصد تحویل ایشون گردیده و ادعای ایشون مبنی بر اتمام گاسپ ها در حد راضی نگه داشتن خودشه
اقلام دیر تحویل مربوط به cetep به شرح ذیل تحویل ایشون گردیده
حدود ۴۵۰۰ تن ورق مربوط به مخازن از حدود ۴ سال پیش به انبار کارفرما تحویل شده بنابر این ادعای ایشون کاملا اشتباه است و باید پاسخگو باشد چرا در طول دو سال گذشته ورق ها را در اختیار پتروپارس قرارنداده جهت اجرا
مخازن نمک زدایی با کلیه متعلقات از جمله ترانس،پمپ و غیره به تعداد ۸ دستگاه قریب به ۳ سال پیش وارد سایت شده و اتفاقا در محوطه احداث ctep تخلیه شده
تعداد ۸ دستگاه کوره در اهواز ساخته و از اواخر سال ۹۷ آماده حمل بوده اما با حضور ایشون در راس ازادگان ، حمل بنا به دلایل نامعلوم متوقف گردید
لازم به توضیح است مستندات و مکاتبات با سازنده در ارتباط با نحوه و زمان حمل قابل ارایه می‌باشد
از ۶۵ دستگاه مبدل حرارتی حدود ۳۰ عدد در اواخر سال ۹۷ آماده حمل بوده و مابقی آنها در حال ساخت به طوری که از اواسط سال ۹۸ کل مبدل ها آماده حمل بوده اند
لذا چقدر خوب خواهد بود که برای اثبات ادعاهای عجیب و غریب و دور از واقعیت، یک سری به سایت و اسناد و مدارک و مکاتبات زده بشود