۰

کرملین: اوپک پلاس مجبور به افزایش تولید نیست

میز نفت - سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به درخواست آمریکا برای افزایش عرضه نفت به بازار، گفت: نباید بدیهی تلقی شود که اوپک پلاس باید تولید ماهانه نفت خود را بیش از برنامه فعلی افزایش دهد.
دیمیتری پسکوف | میز نفت
دیمیتری پسکوف | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به درخواست آمریکا برای افزایش عرضه نفت به بازار، گفت نباید بدیهی تلقی شود که اوپک پلاس باید تولید ماهانه نفت خود را بیش از برنامه فعلی افزایش دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پس از نشست جی 20 در رم گفت امتناع اوپک پلاس از افزایش تولید نفت خام، طبقه کارگر آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

سخنگوی کرملین در واکنش به فشار آمریکا به رهبران اوپک پلاس گفت: روسیه یکی از طرف های توافق اوپک پلاس است. ما به تعهدات خود تحت این توافقنامه پایبند هستیم. با این حال، این توافق، سازکاری منعطف دارد و تغییرات زیرساختی و موقعیتی را در نظر می گیرد و هر بار، شرایط در معرض بازنگری و تصمیم‌گیری‌های بعدی قرار می گیرد. این تصمیمات هرچه باشد- در صورت لزوم بیاییم منتظر مذاکرات برنامه ریزی شده یا فوق العاده باشیم.‌

وزرای اوپک پلاس در 4 نوامبر برای تصمیم گیری در مورد سهمیه های تولید در ماه دسامبر گرد هم می‌آیند.

برخی دیگر اعضای اوپک پلاس از جمله عربستان قبلا اعلام کرده‌اند ترجیح می‌دهند روند کنونی افزایش تولید 400 هزار بشکه در روز را حفظ کنند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان هفته گذشته در مصاحبه با بلومبرگ گفت، اوپک پلاس باید در رویکرد خود برای تنظیم تولید نفت باوجود افزایش قیمت ها محتاط بماند.

کویت و عراق، دو تولیدکننده بزرگ دیگر نفت نیز اوایل این هفته از افزایش روزانه 400 هزار بشکه نفت حمایت کردند و آن را برای پاسخ به تقاضا و ایجاد تعادل در بازار کافی و مناسب دانستند.



منبع : فارس
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 31582
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *