۱
۱

اسدزاده در مسیر ختلان | عکس

میز نفت - احمد اسدزاده معاون بین الملل وزارت نفت، مانند آیدین ختلان علاقه دارد مدیریت امور اوپک را در دست بگیرد.
به گزارش میز نفت، مدیریت کل اوپک و روابط با مجامع انرژی یکی از مدیریت های کلیدی بود که سالها زیر نظر مستقیم وزیر نفت به فعالیت مشغول بود؛ افرادی که در چنین سمتی قرار می گرفتند اصولا سالها در حوزه دیپلماسی انرژی مشغول به کار بودند و وزرای نفت با حساسیت بسیاری، مدیران این مدیریت را انتخاب می کردند.

مرحوم کاظم پور اردبیلی یکی از همین افراد بود که گاورنر ایران در اوپک نیز بود و بیژن زنگنه همواره با مشورت وی در اوپک حضور می یافت. این مدیریت از آن جهت حائز اهمیت است که تصمیم درست و منطقی را برای وزیر نفت آماده کرده و مواضع وی را در اوپک مشخص می کند.

به همین دلیل، وزرای نفت در انتخاب خود دقت بسیاری می کردند اما امروز، در یک اتفاق نادر و عجیب وزیر نفت اختیار این مدیریت را به معاونت بین الملل وزارت نفت یا همان احمد اسدزاده سپرده است!

میز نفت برای نخستین بار در آبان 1400 در خبری پرده از تلاش های اسدزاده و تبعات موافقت وزیر نفت برداشت؛ اوجی تصمیم گرفت فعلا این موضوع را مسکوت بگذارد اما نامه شرکت ملی گاز به وزیر نفت برای واگذاری امور مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به این شرکت، باعث شد تا دوباره اسدزاده تلاش های خود را برای مدیریت امور اوپک آغاز کند.

اسدزاده در مسیر ختلان - میز نفت
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 31616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جاسوس وخائن کشور لطفا به جای حرف مفت زدن اجازه بدید تیم جدزد کارش روباتوکل برخداخوب انجام بده