۰

مذاکره گازی مصر با اتحادیه اروپا

میز نفت - کمیسر امور انرژی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر نفت و منابع معدنی مصر، اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد همکاری خود را با این کشور در زمینه انرژی تقویت کند.
مصر | میز نفت
مصر | میز نفت
به گزارش خبرگزاری تسنیم، قدری سیمسون، کمیسر امور انرژی اتحادیه اروپا در دیدار با طارق الملا، وزیر نفت و منابع معدنی مصر، اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد همکاری خود را با این کشور در زمینه انرژی تقویت کند.

مقام مصری و این مسئول اتحادیه اروپا در چارچوب نشست گاز مدیترانه شرقی در مورد راه های افزایش هماهنگی در زمینه حمل و نقل و صادرات گاز طبیعی به اروپا گفتگو کردند.طارق الملا بر نقش مصر در منطقه مدیترانه شرقی به عنوان حامی اصلی برای بهره برداری بهینه از منابع گاز طبیعی تاکید کرد.

بر اساس گزارشی که سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت در ماه اوت منتشر کرد، مصر در حال حاضر با بیشترین سرعت گاز طبیعی مایع LNG صادر کرده است.این گزارش نشان می دهد که مصر در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 1.4 میلیون تن گاز طبیعی مایع صادر کرده است.مصر حدود 5 درصد از کل صادرات LNG کشورهای عربی را به خود اختصاص داده است که در سه ماهه دوم سال 2021 به 28.3 میلیون تن رسیده است.

علیرغم سهم نسبتاً اندک مصر در کل، این کشور بیشترین درصد (47 درصد) از رشد صادرات LNG کشورهای عربی را در سه ماهه دوم سال 2021 به خود اختصاص داد که از 25.3 میلیون تن در مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.در این دیدار که در حاشیه اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد "کاپ 26" در گلاسکوی اسکاتلند برگزار شد، وزیر مصر از حمایت اتحادیه اروپا از مجمع گاز مدیترانه شرقی قدردانی کرد.

سیمسون بر اهمیت تلاش مصر در منطقه مدیترانه شرقی برای حمایت از مشارکت بین کشورهای منطقه در زمینه انتقال گاز طبیعی به اروپا تاکید کرد.وی گفت که هدف اتحادیه اروپا تقویت همکاری با مصر در زمینه انرژی و حمایت از تلاش های این کشور برای دستیابی به بهره‌وری انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.


منبع : تسنیم
 
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 31625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *